25.9.2006 20:50:01 Lada
Re: asi jak kde
Já jsem při přechodu na osmileté gymnázium ani krok zpět v jazycích nezaznamenala... tedy část spolužáků přišla z jazykovek (a měli za sebou třeba 3 roky angličtiny, zatímco jiní měli jen jeden rok), ale všechny rozdíly se srovnaly nejpozději během 1. roku, protože výuka byla kvalitní s velkou hodinovou dotací. Ono ne vždy "déle se učit jazyk" znamená "více ho umět"; moje školou povinná neteř se učí angličtinu 4 roky, ale umí toho tolik, co my jsme uměli po dvou letech. Začali na základce mnohem dřív, ale zase děti-čtvrťáci se prostě nemohou ten jazyk učit ve stejné kvalitě jako třeba primán-sekundán; nevím, je možné, že některé základní obraty mají víc zažité, ale praktické využití, užitná slovní zásoba atd. není podle mé zkušenosti o nic lepší než když se dítě začne učit angličtinu třeba až v páté třídě.
Odpovědět