9.9.2008 15:57:15 Tatchud 29 let, syn 2roky+5měsíců
Re: V článku
To jo, já chtěl jen jemně naznačit, že je mnohem lepší používat bezpečnost aktivní (v autě např. správné pneu, seřízené brzdy a funkční řízení...) než bezpečnost pasivní (deformační zóny, bezpečnostní pásy, hromady airbagů...). Obojí slouží k záchraně člověka, ale při použití pasivních bezpečnostních prvků už došlo k destrukci vozidla a bude se muset draze opravovat - pokud nedošlo k totální havárii. Často se auto podaří pracně opravit tak, že laik ani nepozná, že bylo havarované. Ale to, že havarované jednou bylo, je věc nezvratitelná a ačkoli není vidět, občas může docházet následně k různým skrytým závadám na funkčnosti.
Je vždy lepší využívat aktivní bezpečnostní prvky - ty pasivní už jsou jen krizové a nouzové řešení, jak z havárie dostat lidi s co nejmenším zraněním - tam už se na auto nekouká.
Odpovědět