19.4.2010 9:16:40 Vážný
Re: Písemky po absenci
Čistě prakticky, jak na gymplu (mám také gymnaziální dítě) dokážete zjistit, zda dítě bylo tak vážně nemocné, že prostě nebylo schopné věci doplňovat. Mohu říci, že některé naše uvolnění v poslední době na ZŠ i na gymplu měly charakter neschoposti, nikoli jen karantény, nebo rekonvalescence. Jste tedy otevření, aby na začátku hodiny se dítě přihlásilo (opravdu není ještě v nižším stupni G schopen ihned oběhat všechny kantory, často ani neví, kde maj kabinet, kdy tam budou), že si potřebuje domluvit termín dohnání. Nejvíc mne totiž naštve, když po 4 dnech průjmů je ho někdo schopen vyzkoušet z látky probrané v nepřítomnosti.
NAše dcera, třeba, když má 3 týdny absenci kvůli problémům s imunitou a potažmo nějakou infekcí, tak je v důsledku prodělané nemoci i léčby tak unavená i třeba několik měsíců, že často po škole hned usne...
Přijde mi, že učitelé zapomínají, že když je dítě nemocné tak je vlastně v neschopnosti, a když je v neschopnosti dospělý tak pro zachování léčebného řádu NESMÍ pracovat. U dětí třeba lze s nimi nějak pracovat, ale dost těžko, když přijdete po 16. hodině z práce a míra schopnosti vnímat je už značně slabší. A přitom na vás čeká: "Dál jsem se nedostala, tady tomu nerozumím ..."
Odpovědět