Školní řád je rámec chování, závazků atd. Nikoli palice na rodiče. Navíc musí být vykládán v Konstituce i zákonů a v duchu demokratické výchovy.
Pokud jsem tehdy prostestoval, neprostestoval jsem proti tomu, že by syn nemohl mít kázeňský postih za pozdní dodání omluvy, ale že by ten postih neměl být postaven naroveň neomluvené absenci. Koneckonců, narazil jsem dokonce na takové stanovisko kdesi v Učitelských novinách od někoho z ČŠI. Dokonce tam psal, že např. pokud dítě je neomluvené "bez zavinění", (např. proto, že rodiče odjedou na dovolenou a nic neřeknou a na konci pošlou omluvu z rodinných důvodů a dítě řekne, že byli na dovolené), tak by ty hodiny měly být neomluvené, ale nesnížená známka z chování... Konec konců, ani držení marjánky neuznal NS soud za hodné vyloučení ze školy... Takže musí být proporcionalita.
Co je tak těžké na tom rozumně sestavit procesy kázeňského trestání na školách. Proč by třeba neměla být možnost odvolání (samozřejmě písemná tak od 3. třídy - aspoň by dítě popsalo samo svůj skutek). Koneckonců tohle je i na vojně (pomáhal jsem psát odvolání proti trestu zákazu vycházek a vyhráli jsme !!!!!

).
Takže by mi nevadilo, pokud bude v řádu napsáno, že pokud tam dítě není třeba do týdne a nedohodne si něco jiného, tak mu "imunita" odpadá už další hodinu předmětu, zatímco v případě delší absence by se mělo dohodnout s vyučujícícím nejpozději na té druhé hodině. To samozřejmě vše mluví jen a jen o dohodě.
Pak bych neslyšel od syna jména zvířátek na adresu vyučujících (a nemusel hledat, jak ho mírnit, když ve mně podobné pokušení též bublalo), kdy za účast v předmětové olympiádě oceněnou pochvlaou tř. učitele si od dlouhodobě suplující učitelky téhož předmětu vyslechl stížnosti, jak ho má klasifikovat, když má jen 2 známky a furt je někde na olympiádě (halt je dávaj většinou na středu), jindy se na středu nacpe zubař či rovnátka - manželka má krátkou a oni jsou tam jen do 13.00 apod., byl nemocnej apod.
A podobně po účasti v olympiádě byl asi den ve škole a týden nemocnej a po návratu dostal rovnou 5 za chybějící DÚ ze dne té olympiády... Na otázku - chceš si to opravit (tj. přidat další známku do průměru) konstatoval (naštěstí v duchu - a zase je mi trochu líto, že ne i nahlas - rebelové nejvíce změnili společnost), že horší už to nebude a tak samozřejmě ano. Ale zřejmě přišelo další 1 na vysvědčení.
Se zjišťováním úkolů od spolužáků má syn spíše špatnou zkušenost - neúplné informace, jindy zavolá a děti jsou na kroužku, nemohou se mu jít podívat, nejsou doma apod. Má myslím tak 2 čísla, jiné mu nikdo nedal a často ty dětské mobily nejsou zapnuté, jindy zase on nemá peníze na kredit (kvůli stěhování jsme musel zatáhnout finančně za brzdu a tak není ani kapesné, ani kredit, ale děti to chápou)... Na maily odpoví 1 z 10, když vůbec (škola má dost chudších dětí, takže asi práce na nb rodičů jen na úkolech a pod dohledem apod.)
Osobně bych byl velmi rád, kdyby nějaký podzákonný předpis stanovil školám i informační povinnost publikovat na web zápis z tř. knihy včetně zadání DÚ a osnovy předmětu.