Proč ne, ale z organizačních důvodů asi jen u některých předmětů
Stávající systém je fakt hodně formální, ale v některých případech bych se s tím i smířila. V dějepisu je asi jedno, že nevím nic o pravěku, i tak mě můžou bavit např. dějiny 20.století a k té starší historii se nakonec třeba možná prokoušu někdy později přes jiné zájmy.
Ale matematika, jazyky...tam se nezvládnutí základů táhne s člověkem už pořád. Tady by se mi ten nápad s vyučováním předmětů na různé úrovni líbil, ani mi to nepřijde tak organizačně náročné. Když to jde na VŠ... Jak říkám, stačilo by to alespoň u 3 předmětů a ještě by z nich šlo vybrat to zásadní učivo. Namátkou, jen teď tak narychlo, mě napadá - MAT (zlomky, procenta, rovnice, trojčlenka), ČJ (základy gramatiky, ale hlavně stylistika, vyjadřovací schopnosti a srozumitelnost vyjadřování) a cizí jazyk. Líbí se mi na tom to, že by dítě při nepochopení jednoho automaticky "nepropadlo" úplně, chodilo by do stejné třídy a klidně by mohlo být nejlepší na škole v něčem jiném, jen by prostě mělo šanci ten nezbytný základ pochopit v pomalejším tempu. U těch ostatních předmětů myslím, že neznalost určitého segmentu neovlivňuje tolik pochopení dalšího. Nechala bych to jako součást učiva ZŠ, jen už bych tak nedupala na tom, že se to prostě musí naučit, ať už jakkoli rychle.
Ale nevím, promyšlený to nemám. Jen souhlasím s tím, že stávající systém špatný je. Je překvapující, kolik lidí má v praxi např. problém počítat s procenty při úrocích nebo s kurzy více měn. Stejně tak mi vadí hrubky v novinách, když čtu nějaký úřední dokument, tak si to překládám do srozumitelného jazyka a říkám si, proč to nemohli dát napsat někomu, kdo umí aspoň trochu česky. A ohledně toho cizího jazyka - někdo možná řekne, že prostě některým lidem není dáno se nějaký cizí jazyk naučit. Ale já myslím, že základy k dorozumění se by při přizpůsobivém tempu zvládla naprostá většina. Ve Skandinávii jsem se anglicky párkrát na něco ptala metaře na ulici, pumpaře nebo mechaniků v místní opravárenské dílně a vždycky jsem dostala odpověď perfektní angličtinou. A nevěřím, že by tam byli o tolik jazykově nadanější od přírody.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.