16.3.2011 4:44:48 Vážný
Re: Diagnostikování ADHD - pozitiva a negativa
Synovi to kdysi na návrh pediatra taky určila neuroložka; dokonce nám napsala i Ritalin, nám hodně pomohl. (Kluk je teď na 8l gymplu).
Neuroložka to viděla na mnoha reflh, postojích a pohybech, na EEG ne.
Ale po čase ná řekla, že už se nic nezlepší, takovej už zůstane, tak na co Ritalin.
Konzutoval jsem to po mailu s psychiatrem ze Zlína, který měl na webu napsáno, že ADDH je příliš subtilní (jemný) problém na neurologii. Že oni diagnostikují a léčí v podstatě až komplikace a souběžná poškození mozku, ale nikoli vlastní ADDH, což je psychiatrická diagnóza. A poslal nás za kolegou v Praze, který nás má dodnes...
Medikace - nezavrhoval bych od středně těžkých případů.
PPP - pomohla tím, že škola nebere v úvahu papír od nikoho jiného a PPP jim prostě mj. přeložili odborné lékařské papíry do "školštiny". Jinak ale dva roky po sosbě a papír popisoval v podstatě jiné dítě. Pak jsme začali chodit jinam do PPP. Jinak papíry jsou taky důležité pro školu, protože může nárokovat vyšší normativ na dítě - víc peněz.
S ADDH dítětem je žel spoustu práce navíc, pokud chceš, aby se prakticky, školsky a profesně srovnalo s vrstevníky. Skoro bych řekl, že to vylučuje plyný úvazek. (Pokud jsou tam nějaké komplikace stylu dyslexie, dysgrafie, logopedie, dyspraxie, problémy s motorikou apod. tak skoro jistě.) Protože školy nejsou an tyto děti stavěné a tak je řadu věcí třeba s dítětem dělat doma, i když ho jinak škola akceptuje. Navíc si rodič pak musí nastudovat spoustu věcí o zázraku, že se dítě naučí číst a psát.
Vzorově: Čtení nahlas, čtení společně s rodiči nahlas (každý den třeba 2 roky) - kvůli odstranění dvojího čtení, přeskakování koncovek. Nacvičování a každodenní opakování všech těch pdoblémových slov jako je pdáce, pdůsedd a pddelka. Domácí úkoly ze psaní, které mu trvají 3x jako normálnímu dítěti a stejně ho učitel nepochválí. Nácviky grafomotoriky, kdy smí psát jen předepsaná cvičení, ve škole nesmí vzít 3 měsíce tužku do ruky a rodiče xeroxují zápisky apod. Psaní do 1cm řádek ještě ve 4 třídě. Problémy, že se dítě podvědomně brání psát a pak raději dělá úpravy čísel i později výrazů v hlavě (nepozorně), čímž si neosvojí pro matiku důležitou štábní kulturu. Pokud mu ovšem číslice velikostí i polohou létají +- 5 mm všemi směry a jsou zakončeny kaňkou i od propisovačky, tak se prostě blbě sčítá pod sebou. Pokud se dítě netrefí do notové osnovy, tak bude mít problém v psaní CDEFGAHC...
Atd.Atd.
No dneska už je na gymplu. Určité problémy tam má, ale zatím (sekunda) měl dvě dvojky.
Odpovědět