23.1.2012 17:53:34 Yuki 00,03,07
Re: Domácí vzdělávání - pod kterou školou?
Lubar, my bysme mladšího ještě ve škole neměli, kdyby se čekalo, až dožene všechny svoje potíže
je nadprůměrně inteligentní, to nepochybně, dokonce ho spolužáci ohodnotili ve třídě pro nadané děti jako nejchytřejšího ze třídy (to sice zní dobře, ale nejsem si jistý, jestli je to fakt výhra)
jenže on ještě ani teď, ve 3. třídě, nemá dobrou výslovnost, motorika vázne, v prosinci jsme byli na vyšetření na potvrzení dyslexie, dysgrafie a dysortografie... prsotě někde má přidáno a jinde to chybí
a musím teda říct, že jsem vděčná v jeho případě za zkušenou učitelku, která si i s tímto pokladem ví rady, přesně dokáže odhadnou, kdy mu ještě může přitvrdita kdy už by ho to unavilo moc nebo na to prostě nemá (třeba to psaní)
takže ono je to o štěstí a náhodě.
kdyby dostal odklad, unudil by se, ve školce určitě, a doma bych ho já sama nedokázala rozvíjet tak, aby mu to k něčemu bylo, měl v první třídě IVP a dělal druháckou matiku, měl postupně přejít do třetí třídy, ve všem nebo v matice a prvouce a pak ve všem, ale to není tak snadný, on těm starším nestačil sociálně, i teď ve svým ročníku trochu kulhá, ale zlepšuje se to, ale zase jen díky učitelce, o tom já vůbec nepochybuju
kdyby byl doma, nenaučil by se komunikovat, on by měl teď znalosti šesťáka minimálně, v něčem i víc, ale byl by nepoužitelný do budoucna, pak by se těžce učil být v kolektivu
takže tady ani ten odklad nepomůže
fakt se musí brát každý děcko jako úplně samostatný člověk, který se nedá napasovat do žádných tabulek a kritérií, každý je v něčem dobrý a v něčem třeba pozadu
problém je naše školství, který se snaží pořád ještě všechny zprůměrovat a mít ke třídě 25 dětí stejný přístup.
Nelíbí se mi to, ale bvětšina škol prostě nemá podmínky na změnu
Odpovědět