Dobrý večer,
prosím o zkušenost, radu...předem dík.
Objednala jsem v e-shopu dárek pro dceru. Zásilka přišla, po rozbalení doma (krabice nepoškozena) jsem zjistila, že je rozbitá (kus ulomen, kus naprasklý). Vše jsem hned nafotila a fotky poslala odesílateli. Ten mi obratem volal, ať zásilku u České pošty reklamuji, že má ještě jeden kus téhož zboží na skladě a že mi ho bude rezervovat.
Na poště krabici převzali s tím, že vše nafotí, sepíší a zítra se mám dostavit k podpisu protokolu, kde podepíšu, že nárok na případné odškodnění přebírá odesílatel. Což chápu tak, jako že mne pro další jednání již vynechají a budou věc řešit s ním.
Zajímá mě ale, jak to teď bude s věcí samotnou - kdo a na čí náklady ji zasílá zpět odesílateli? Nebo se čeká na výsledek reklamace a zboží mám zatím doma? Jasně, zítra se to tak jako tak dozvím, ale ráda bych tam šla připravena a trochu teoreticky vyzbrojena, protože při jednání s úřady všelikého druhu trpím duchem schodiště, a co jsem měla říct/udělat mi dochází zásadně až tehdy, kdy danou instituci opouštím či zavěšuji telefon
.
Na poště dali také najevo, že na výsledek si počkám (tuším do 15 dnů by se měli vyjádřit), což je přesně ta kritická mez pro doručení vánočních dárků
. Odesílateli jsem toto napsala s tím, že bych ráda, aby novou hračku poslal již tento týden bez ohledu na výsledek reklamace - ale to asi závisí jen na jeho dobré vůli, že? Ach jo, letos mám na online nákupy obzvlášť smůlu.
Pro úplnost ještě dodám, že si osobně myslím, že reklamace uznána nebude, neboť věc nebyla ani z mého laického pohledu kvalitně zabalena (natož z pohledu hodnotitele ČP). Odesílateli jsem tudíž napsala, aby novou hračku lépe zabalil - ale pomůže to? Dvakrát reklamovat, to by mě mohli...