Re: Hrozící propadnutí
Pawlo, souhlas.
Já mám taky pocit, že psaní poznámek v mnoha případech přehazování zodpovědnosti na rodiče (obzvláště typu: nepracoval, vyrušuje, apod.)
Jako dobrý způsob (pokud selžou dostupné možnosti učitele - u nás např. pracovní místa mimo kolektiv, řešení aktualních problémů v kroužku, spolutvorba vlastních pravidel) mi přijde pohovor nikoliv rodič-učitel, ale rodič-učitel-žák.
Ovšem u nespolupracujících rodičů nelze použít ani výše zmíněné, a je na učiteli, aby se s tím vypořádal.
Bohužel vidím důsledky psaní výše uvedených poznámek při práci dobrovolníka - doučování v sanačních rodinách. Učitelky je píší vytrvale přestože znají rodinné prostředí. Efekt je nulový, maximálně žák dostane doma nařezáno. Anebo začne chodit za školu...
Odpovědět