29.5.2014 12:10:37 Epepe
Re: nesmyslné argumenty
Grainne: "... učitel nenese zodpovědnost za výsledky své práce ..."
To má dvě roviny.
1. Pokud bychom jim nabídli odpovídající podmínky pro výkon povolání, mohli bychom po nich požadovat i kvalitní práci a její neodvádění penalizovat.
2. To je spíš morální hledisko, ale ta zodpovědnost je opravdu "společenská", následky nese celá společnost, a proto by to mělo být součástí morálního postoje učitelů ... a tím se vracíme obloukem k bodu 1, protože kdyby společnost dobře platila, mohla by si vybírat morálně kvalitní jedince (jako je tomu - hypoteticky - např. u většiny policistů, soudců, atd.).
Vtipné je, že třeba když chceš být bachařem, tak děláš psychotesty. Přitom vychováváš už vesměs naprosto morálně zkažené jedince, u kterých ale, když se "převýchova" (vím, dnes už se tomu převýchova neříká) podaří, tak se tím výrazně sníží společenské riziko. A učitelé nic ...
Jenomže to je opravdu takový hodně abstraktní problém, je to spíš filosofická sociologická otázka postavení té učitelské profese. Nicméně se nad tím můžeme zamyslet.
Odpovědět