29.5.2014 11:24:49 Hanina
Re: nesmyslné argumenty
Já to chápu. Po r. 1989 jsme tu hlásali, že byli tací, co nemohli jít na školy, že prý hlavně "kvůli komunistům". Málokdo si ale přiznal, že se na školu nedostal proto, protože se prostě neučil. Tak jsme zrušili kvóty a nasekali spoustu středních škol. Následně jsme fakticky zrušili učiliště, protože jsme rozprodali a polikvidovali fabriky, do kterých ty děti chodily na praxi. Dneska se divíme, že dítě, které má už na základce čtyřky, jde na školu s maturitou a že ji následně neudělá. A dokonce se už ani nedivíme, když maturant napíše "přijdu v neděly" nebo "Větnamec", to už bereme jako normu. Jak hluboko tu laťku dáme, aby měl maturitu s odpouštěním každý moula? Má smysl, aby měl maturitu každý? Proč má mít maturitu i hajzlbába? Nešlo by vrátit něco na způsob mistrovských zkoušek, abychom měli jistotu, že učeň má výborné znalosti svého řemesla, ale prostě nemá maturitu (protože tam chceme i jistou úroveň češtiny a matematiky), zatímco po učňovi chceme, aby rozuměl své práci? Já přece nepotřebuju, aby mi kadeřnice citovala Shakespeara, ale aby mi obarvila vlasy a hezky mne ostříhala a aby mi po jejím přípravku neslezly vlasy.
Odpovědět