20.1.2015 12:30:47 dajmab
Re: poruchy učení a druhý jazyk na ZŠ
Neřeknu ti o možnosti omluvení z výuky, ale chci ti napsat pár zkušeností. Sem tam takové děti jako je tvůj syn doučuji aj nebo nj nebo oboje. S přibývajícím věkem se děti většinou výrazně zlepší.Pokud se budeš synovi trochu věnovat, zvládne to. Dva jazyky místo jednoho už nejsou takový problém, ve škole je taky nemají během jednoho dne, tak má čas na přepnutí. Je nutná důslednost při učení slovíček a pokud to pomůže, vést si třeba slovník navíc v podobě kartiček, které si syn losuje a opakuje. Nebo slovíčka opisovat vícekrát,...je prostě pár metod pro dys děti, které jsou jednoduché a pomohou. Někdy stačí poukázat na to, že všechna gram.pravidla jsou jistým matematickým vyjádřením souvislostí a dodat jim důvěru v to, že i když slovíčka vypadnou, při znalosti struktury dokážou text v písemce (například) stejně správně napsat. Vím např.o studentovi gymnázia, který sice plaval v němčině víc než dost, a přesto díky logickému uvažování při maturitě celkem zabodoval. (no, při konverzaci asi dost mhouřili oči, ale prostě uspěl)Co se pak týká středích škol, většinou začínají zase od píky, i když vyšším tempem, a na vysokých už to je kus od kusu.
Odpovědět