Re: poruchy učení a druhý jazyk na ZŠ
No právě. Já mám nejstarší dceru jazykově nadanou, má anglinu týdně 3 normální hodiny, 1 hod. konverzaci, 1 hod s rodilým mluvčím (to mají všichni) a 2 hod seminář s rodilým mluvčím, další jazyk si mohli vybrat v 6. tř. mezi němčinou, franinou, španělštinou a ruštinou, nebo seminář přírodních věd (posílená matika, fyzika, chemie), seminář byl nahrazen povinným druhým jazykem. Dcera má fráninu, 2 hod. normální, 1 hod. s rodilou mluvčí.
Při takové dotaci něco utkví i blbovi. Když je navíc dítě nadané, má v těch jazycích opravdu velké + oproti běžným základkám. Tam mít na 2 jazyky stejně hodin celkem, co mají u nás na AJ, neumí většina děcek ani základ. Chtělo by to hlavně změnit systém výuky tak, aby se děcka naučily aspoň jeden a pak až přidávat další jazyk.
Odpovědět