Problém je v tom, KDO je vynikající učitel a kdo tu vynikajícnost bude měřit a rozhodovat o platě. To, co dělá dobrého učitele nejde nijak zadministrovat, z každého takového pokusu vyjde pouze karikatura. Učitele zaplatíš buďto všechny nebo žádného, jak je to teď. Jde dát kus platu do rukou šéfovi, jak to původně mělo být a já to ještě zažila, to může fungovat za předpokladu, že se alespoň občas někde prosadí a udrží osvícený šéf. Kdyby jich bylo pár dobrých, tak se časem situace vykrystalizuje, že si ředitelé najdou "svoje" lidi, podle toho budou školy různě vypadat, prosperovat, mít klientelu. Snad. Jenže u nás už asi není možné ani tohle. Kdyby učitelé dostali najednou řekněme plat někde kousek nad republikovým mediánem, tak by pravděpodobně stoupl o práci ve škole zájem, možná by mezi zájemci byli i lidé k učení vhodní, možná by vzniklo konkurenční prostředí. Nesměly by ale existovat mechanismy, díky nimž jsou staré struktury a důchodci ze škol neodstranitelní a už stihli uvést do stavu rutiny další generaci. V zásadě ale nic, ani kdovíjaké peníze, neudrží ve škole dlouhodobě lidi talentované,kreativní, vzdělané, schopné např. předávat ty oblíbené měkké dovednosti, pokud budou neustále buzerovaní a kdejaký nýmand si o ně bude otírat boty. Vykašlou se na to, takový člověk si vždycky poradí a nemusí dělat trotla ve škole.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.