20.10.2015 8:41:08 Neznámá
Re: Dioptrické brýle - poškozená obruba, co dál?
Odmítnout zakázku-brýle převzít má smysl tehdy pokud není zaplaceno.
Také je samozřejmě právě z tohoto důvodu neplatit předem celou částku, ale nechat si v záloze nějaký doplatek splatný až při předání.
Teď už je lepší sepsat reklamaci. Tu jsou povinni na prodejně sepsat, jenže vy jste neuplatnila reklamaci, ale odmítla převzít zakázku, to je něco jiného. Takže trvejte na reklamaci. Ta má zákonné lhůty a pravidla. Pokud ji zamítnou, což vzhledem k jejich jednání je asi hodně pravděpodobné, tak máte možnost se leda obrátit na soud.
Pokud budou při reklamaci postupovat nesprávně, můžete si stěžovat na ČOI, ale tam oni posuzují leda dodržení správného postupu, tedy zákonné lhůty 30 dnů.
Nicméně obruby nelze zdůvodnit poškození obrub zacvakáváním skel, nebo zaleštění. Pokud se to při tom stalo, jde o jejich špatnou práci. Spor byste pravděpodobně tedy vyhrála ale chápu že na člověk nemá čas, nervy ani peníze.
Pokud zamítnou, zkusila bych poslat na vedení dopis od právníka. To často zabírá, nemohou vědět zda to skutečně nemyslíte s tím soudem vážně. Existují lidi co jsou schopni se donekonečna soudit kvůli mnohem menší částce.
Můžete ještě zkusit ještě nějakou poradnu pro spotřebitele, ale dle mé zkušenosti nejlíp zabírá oficiální dopis od právníka, to zas tolik nestojí a výsledek to mívá.
Odpovědět