8.3.2016 12:03:45 mrakova
Re: Angličtina - hodnocení testu
Jo. Navíc nechápu, proč se na SŠ věnuje v AJ tolik pozornosti studiu časové souslednosti nebo minulých podmiňovacích způsobů, nepřímé řeči apod. Těm méně jazykově nadaným to dělá dost problémy, našprtají se to, a stejně se jim to plete nebo to pak chudáci pomalu skládají slovo po slově. K čemu jim to je, když stejně neumí automaticky vést jednoduchou konverzaci typu Co jsi dělal o víkendu? Byl jsem doma, díval jsem se na televizi, a ty? Já jsem se jel projet na kole s kamarády apod. Proč neustále řešit gramatiku a chyby? Vždyť nejde o to, že nemluvíme jako rodilí mluvčí, máme přízvuk a větu řekneme trochu jinak, než by řekl rodilí mluvčí. Jde hlavně o to dorozumění. Přijde mi, že na ZŠ a SŠ se jazyky učí akademickým způsobem, jak by se měli učit spíše překladatelé/tlumočníci, kteří už ten jazyk umí.
Odpovědět