8.3.2016 16:26:32 mrakova
Re: Angličtina - hodnocení testu
No jo, jak ale vidíš, tak i dospělému jedinci se tohle může plést, a to i tehdy, když cizí jazyky zná. Dcera mi říkala, že když se setkala na jazykových kurzech s cizinci, tak byla překvapena, jak všichni uměli mluvit, nebáli se, mluvili třeba jednodušše, ale mluvili. Ona měla nastudovaná kvanta gramatiky, takže se octla v zahraničí v kurzu pro nejvíce pokročilé, ovšem mluvila hůře než lidi, co byli v kurzu o dvě úrovně pod ní. Naši studenti excelují v gramatice, v akademické úrovni jazyka, jenže v mluvené zaostávají. A pro běžný život je prostě lepší mluvit, i když s drobnými chybami. Mně by ani nevadilo, kdyby v páté třídě neuměli správně časovat slovesa nebo občas zapomněli členy, ale jde o to, že ti žáci nemluví prostě vůbec.
Na druhou stranu co čekáme? Jak může vůbec někdo čekat, že se na ZŠ něco naučí? Jaký tam mají prostor k mluvení? Vždyť těch hodin je tak málo a žáků tolik, že i se sebelepším učitelem je to těžké.
Odpovědět