17.1.2018 12:36:23 *Owls*
Re: Hodnocení diktátů
Shiro, tvé rozhořčení chápu. Ačkoli jsem byla se ZŠ své dcery převážně spokojená (komunikace, kolektiv, učitelé), skřípala jsem zuby nad hodnocením dětí. Holka napsala čtrtletku z matiky. Bez ztráty bodů, takže za 1. To, že v odpovědích na úlohy nasekala (teď plácnu) třeba 8 chyb, to už nikdo nezohlednil. Jako jo. Chápu, že to byla matika, tak ta jednička je na místě, ale neměl by se "ocenit" i ten pravopisný projev? Tohle mi normáně kroutí i prsty u nohou. Diktáty, to je kapitola sama pro sebe. Málo kdy napsala diktát bez jediné chyby, přesto dostávala jedničky. Naprosto jsem to nechápala. Vnitřně jsem cítila, že na jedničku prostě není. Od druhé třídy jsem přesvědčená, že je dis., ale protože všechno zvládala a dvojku na vysvědčení bych opravdu nepovažovala za tragédii, nikam jsem s ní nechodila. Až před přijímačkami na 8G jsme do PPP zašly. Díky neodpovídajícímu hodnocení na ZŠ jsem si vbec nebyla jistá, jestli se na gympl hodí. Ona sama teda chtěla.
V PPP potvrdili, že je dislektik a disgrafik. Takže jsem si v hlavě srovnala, že to hodnocení odpovídá tomu, jak by asi měla být, jako dis, mírněji hodnocena. Na gympl ji doporučili. Dostala se. Ovšem díky hodnocení na ZŠ taky měla pocit že to dá levou zadní a vlastně se vůbec nemusí připravovat. Na přípravě na přijímačky pak zjistila, jak se hodnotí jinde a zjistila, že musí zabrat.
Je pravda, že v přijímačkách se hodnotí taky jen odpovědi. To, že tam dítě mimo otázku naseká xy chyb, to je každému jedno. Důležité jsou odpovědi v příslušných čtverečcích
Odpovědět