Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
HelenaPa | 48800 |
28.3.2018 15:09:56
Přírodovědecká fakulta MU, obor Systematická biologie a ekologie, zaměření systematická botanika a geobotanika + učitelství biologie pro 2. a 3. stupeň škol.
Kvalita odborného studia rozhodně na vysoké úrovni byla. Jen jsem tam šla s naivní představou, že pak půjdu dělat terénního pracovníka na správu CHKO. Ale pak se ukázalo, že ženský neberou (holt jsem studovala už v pravěku) a hledala jsem, co dál. Přibrala jsem učitelské studium. Tam už kvalita pedagogických předmětů poněkud pokulhávala. Rok jsem pak pracovala na Biofyzikálním ústavu AV, ale moc mě to nebavilo, tak jsem roka pracovala na fakultě jako "pomocná síla" na zpracování údajů. Mezitím jsem jsi dostudovala angličtinu, protože dvouhodinový předmět, jako je biologie, mě neuživí. No a od té doby učím, většinou angličtinu, i když ten přírodopis už se mi zase vrací. Jo ještě jak mě to bavilo? Bavilo. Jen jsem celý prvák nadávala na to, že jsem se hlásila na přírodovědu a ne uměleckou školu, takže hodnotit kvalitu mých nákresů z mikroskopických preparátů (min. 5 hodin týdně) je do nebe volající drzost |
Blanče | 42184 |
28.3.2018 14:54:43
Matematickou analýzu na PřF UP před 30 lety, takže dnešnímu mláděti info k ničemu. Část spolužáků zůstala v univerzitním prostředí, někdo učí, slušné posty v bankách a IT firmách, jeden sympatický velvyslanec , jeden spokojený majitel obchodu s oblečením s historií (jeho slova). Na srazu jsme si říkali, že nás škola nenaučila nějaké super dovednosti pro praxi, byla to opravdu pustá teorie. Jedinou praxi si uvědomuji ve třeťáku, kdy nám navezli na fakultu ze Slušovic první stolní počítače a my absolventi výuky dírkovaného programování jsme je ruku v ruce s vyučujícími rozcházeli - věděli jsme toho všichni o nové technologii zhruba stejně. Ale co umíme všichni, kdo jsme prolezli celými pěti lety (a vesměs i ti, kteří v průběhu odpadli) je zadaptovat se rychle na nové výzvy, celoživotně se učit a postavit se k pracem z naprosto odlišných oborů. Já se nějak celoživotně živím účtem, ekonomií a správou ICT systémů. Mimoto jsem porodila jedno muzeum, mám pidinakladatelství, vymýšlím hry a hračky pro budoucí vědce a bavím se všeobecně popularizací vědy.
|
Piggy | 5422 |
28.3.2018 14:47:08
Na VSCHT by bývala vždy i biochemie, chemie přírodních látek... koukněte se na stránky VSCHT...
|
Piggy | 5422 |
28.3.2018 14:43:52
Tante Bante:
a ve kterém roce jsi promovala? Já jsem absolventka VSCHT, promovaná v r. 2000, ale žádný takový předmět, či kursy, jak psát vědecké práce a pracovat a rozeznávat kvalitu zdrojů, literatury jsme neměli a dost mi to chybělo. Dlouho jsem se s tím v akademii prala, metodou pokus-omyl, hmm. A k tématu zakladatelky, pojud má obecně zájem o přírodovědecké předměty, lze vybrat něco se širším základem a volbou specializace v pozdějších letech. Pokud se to nezměnilo podstatně, je to přece jen 18 let. |
Nella+2 | 28691 |
28.3.2018 13:59:12
Mám molekulární biologii. Pracuju v oboru, prace mě baví, placená je blbě. V kostce :-D
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) | 5858 |
28.3.2018 12:13:03
Tak až to téma bude v Šoumenkách, tak ji posnídám, joooo?
|
Žžena | 83005 |
28.3.2018 12:09:22
cairo,
Tys asi nesnídala vtipnou kaši, že |
caira (Vojta1/03,Mates11/04) | 5858 |
28.3.2018 12:07:16
jo, to vim - znám teorii velkýho třesku, ale nechápu, proč tahat americkej sitkom do diskuse o vzdělávání na VŠ v Čechách...
přijde mi to na stejné úrovni, jako když v diskusi o inkontineci seniorů vytáhnu informaci o plenkách Pampers pro kojence 6-8měsíců oboje to zdánlivě souvisí, ovše v určitém kontextu zcela mimo realitu |
Žžena | 83005 |
28.3.2018 11:52:50
To je seriál. A že geologie není věda, je notoricky známý vtip z něj.
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) | 5858 |
28.3.2018 11:41:43
ne, co to je?
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.