
Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
| Kudla2 | 58452 |
|
|
26.3.2018 22:20:55
Monty,
vzhledem k tomu, že jsem přímo v příspěvku, na kterej reaguješ, doslovně napsala, že "BIFLOVAT se rozsáhlé znalosti sice opravdu nepomůže, ale smyslem vzdělání je takových znalostí DOSÁHNOUT. Jinou cestou než biflováním (logickýma souvislostma apod.)..." tak pokud na to reaguješ "Pokud ty pokládáš biflování za užitečnou věc, vymlouvat ti to nebudu ("každému jeho Poděbrady"). Jen mám zjevně jiný názor.", tak to ve mně vzbuzuje dost zásadní pochybnosti o tvý funkční gramotnosti. ![]() |
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 22:17:04
Ropucho,
což nic nemění na faktu, že z těch střípků se velmi často zkouší a podle toho se pak žák hodnotí. Mmch., pro jistotu dodávám, že mě osobně to vůbec nijak nepálí, jako žák jsem neměla problém si ty "hlavní města a letopočty" zapamatovat, ani moje dítě s tím nemá problém. Nelíbí se mi to jako obecný jev ve školství. |
| Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
|
|
26.3.2018 22:13:34
Monty, já nečtu, co jsi napsala někdy dříve, mám tedy možná mezeru, ale pokud jde o hlavní města nebo letopočty, pochybuji, že na tom stojí celá výuka předmětu, to jsou přece jen střípky ze všeho, co se učí.
Chápu, že někomu to utkví v paměti, je to takové jednoduché a přehledné, ale podle mě je to spíš selektivní paměť, zapamatovat si ze všech hodin jen toto. Čímž netvrdím, že nejsou nekvalitní učitelé, určitě někde jsou, ale nemám žádný důvod si myslet, že by se dneska ve školách plošně jen biflovaly izolované encyklopedické údaje. |
| kruci | 155576 |
|
26.3.2018 22:08:23
Sam, "kde kdo" jsem nemyslela absolutní počet děti, ale poměr pataku a těch co se hlásí.
Prospěch sam o sobě nic neznamená, trojkar na jedné škole může být jednickar na jiné, navíc na prvním stupni ma jedničky, max.jednu dvojku půl třídy, kromě pár přísnějších škol. |
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 22:06:19
Ropucho,
zajímavé. Napsala jsem "letopočty a hlavní města" a najednou jsou z toho "ucelené hlubší informace". Že je - např. - hlavní město Peru Lima je nějaká "ucelená hlubší informace"? |
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 22:04:02
Sam,
ne, u syna ve třídě neměli v 5. ročníku všichni samé jedničky. Ale taky neodešla "skoro půlka dětí" na 8G. Odešli 3 ze 30. |
| Ropucha + 2 ropušata | 120300 |
|
|
26.3.2018 22:03:50
Monty, ono to "biflování" je taková tradiční mantra.
Ale já si nemyslím, že škola by měla děti učit (zjednodušeně řečeno) pouze jak klikat na internetu - to jednak umějí a jednak tam těžko najdou ucelené hlubší informace. Netvrdím, že na českém školství není co vylepšovat, ale když porovnám např. výuku na českém gymnáziu a na německém gymnáziu, nejsou to propastné rozdíly. Studenti prostě musí vstřebat značné množství informací ze všech oborů. |
| kruci | 155576 |
|
26.3.2018 22:03:48
Monty, s tím naprosto souhlasím a už jsem to tu psala, že v Praze je to pokřivené. U nás (netvrdím že v každém okresním meste) je to jinak, priprava oproti Praze minimální a víceméně tam jdou ty nadané děti.
|
| Monty | 129940 |
|
|
26.3.2018 22:02:04
Kudlo,
vůbec nevím, na co reaguješ a proč. Pokud ty pokládáš biflování za užitečnou věc, vymlouvat ti to nebudu ("každému jeho Poděbrady"). Jen mám zjevně jiný názor. |
| Kudla2 | 58452 |
|
|
26.3.2018 21:44:06
no, Monty, problém je spíš v tom, že BIFLOVAT se rozsáhlé znalosti sice opravdu nepomůže, ale smyslem vzdělání je takových znalostí DOSÁHNOUT.
Jinou cestou než biflováním (logickýma souvislostma apod.), ale prostě to musí bejt v hlavě, a ne na internetu (tam se daj dohledat třeba detaily, ale kdo nemá v hlavě podstatný části toho celku, tak se vzdělancem nemůže nazývat ani náhodou). |
Lidový rok - DubenPraha 4
Ukliďme svět, ukliďme Česko - jaro 2018Praha 4
Malí fotografové: Tajemný portrétOlomouc
Haló JácíčkuKladno
Konstelace - seminářPraha 8 Další akce nalezte zde
Velikonoční kynutý koláč ala volské oko
Perníkový beránek Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.