| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Povídání o škole

Co dává a bere škola (a učitelé) vašim dětem.

Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení

Josef Kubát

Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.

  (?)
[<<Předchozích 80] Názory 8190 z 149742  [Dalších 149652 >>]
Sam01 129844
26.3.2018 21:43:52
Nevim, jak je to ve tride u tveho syna, ale u deti ve tride rozhodne v pate tride vsichni same jednicky nemeli. Jak uz jsem psala, tak od syna odchazelo na gympl 12 deti ze 26. To je temer pulka tridy. Z tech deti, ktere zustali bylo tak 8 deti temer nepouzitelnych. Sami kluci. Tozn zbylo tam 5 prumernych det, tak jaka latka tam asi mohla byt nastavena? Sloucili je s vedlejsi tridou. Tam nevim kolik deti z te tridy odeslo, ale co jsem pak potkavala maminky spoluzaku, ktere jsem znala, tak to bylo peklo a nekteri odesli radeji jinam.
Monty 129940
26.3.2018 21:33:30
Sam,
ale to přece nikdo nerozporuje. Část dětí ty přijímačky zvládne, část nezvládne, a část z těch, co je zvládnou jsou přijatí. Jde o to, co zaznělo v úvodním článku. Čím víc lidí něco zvládne, tím musí být laťka níž. Stejně tak jako asi bude "laťka níž" na ZŠ, kde by měli v té páté třídě všichni nebo třeba 2/3 dětí samé jedničky, protože to neodpovídá rozdělení "sil" v populaci.
Sam01 129844
26.3.2018 21:27:09
Monty,
To ze maji ruzne zakladky ruzne nastavenou latku nikdo nerozporuje. To je proste fakt. Nicmene od toho jsou ty prijimacky, aby se ukazalo, co dite zvladne a nebo nezvladne. A zcela uprimne, pokud se dite zvladne naucit na ty testy, tak je evidentne schopne, pilne a zpusobile ten gympl zvladnout. Jak jinak ty deti roztridit na to, kdo muze nebo nemuze na 8G ?
Jiste je hromada sikovnejsich chytrejsich a pulnejsich deti, nez jsou napriklad ty moje. Presto mi uz jedno dite ten gympl udelaloa druhe mi konci za dva roky. Dcera uz ted v sexte dostala prihlasku na seminare a musi se rozhodnout dva roky predem jake seminare bude v septime a oktave navstevovat. Uz ted chodi sledovat obhajoby maturantu, aby mela prehled o tom, jak to ma vypadat a, jak maji profesori nastavenou latku. To je taky biflovani na tu maturitni zkousku.
Monty 129940
26.3.2018 20:21:26
A k tomu biflování jsem našla zajímavý článek, odkaz níže.

Vzdělávání patří k čelným položkám zdejších politických slibů a státních priorit. Zároveň bychom však těžko hledali jinou důležitou oblast, kde český stát reaguje na potřeby moderní doby tak opožděně. Každý, kdo někdy v životě usedl aspoň na deset minut k internetu, by měl pochopit, že biflovat se encyklopedické znalosti je ztrátou času. Notabene v době, kdy lze nosit přístup k internetu neustále v kapse. Přesto encyklopedické biflování v českých školách podle kritiků převládá. Každý také ví, jak užitečné je umět anglicky, přesto školy nemají peníze na učitele z řad rodilých mluvčích. Nebo v obecné rovině: neexistuje důležitější profese, která by našim dětem víc zasahovala do jejich rozvoje, než je učitel, přesto učitele platíme způsobem, jako by na nich skoro nezáleželo.

Stejné je to se zmíněnými známkami: nikdo je vlastně nepotřebuje, přesto se známkuje. Ani sami středoškoláci nepotřebují dobré známky. Potřebují se umět orientovat v životě, umět jazyky, stále důležitější finanční gramotnost, rozumět všudypřítomným médiím, orientovat se v textech nebo dokázat nějaký čtivě napsat, řešit nástrahy moderního světa, zvládat najít si a zanalyzovat informace, oddělit podstatné od nepodstatného…

Čeští středoškoláci si však dál zvykají, že důležité a zajímavé věci vstřebávají mimo školní výuku, zatímco do školy si chodí pro známky. Neboli pro formální, nikdy ne ale objektivní potvrzení toho, že jsou pro studium způsobilí. Past této praxe ukazuje řada studií popularizovaných i v Česku. Z nich vyplývá, že snaha dostat dobrou známku a něco se naučit nejdou ruku v ruce jedním směrem. Někdy se dokonce vylučují.

http://www.eduin.cz/clanky/respekt-snaha-o-jednicky-brani-detem-v-uceni/
Monty 129940
26.3.2018 20:15:27
Sam,
jenže v páté třídě má dobrý prospěch právě taky "kdekdo". Některá škola má tak nízké nároky, že má "samé jedničky" půlka třídy. Oni totiž rodiče na ty dobré známky víc tlačí a umím si představit, že tomu část učitelů podlehne, aby měli klid.
Mně je fakt jedno, kdo kam dává děti a proč, jen poukazuji na to, že ta víceletá gymnázia už dávno neplní tu funkci, kterou původně plnit měla. To, že má někdo v páté třídě samé jedničky prostě automaticky neznamená, že je mimořádně nadaný. Jsou to prostě výběrový základky. Dřív byly jen jazykovky, dneska jsou k tomu víceleté gymply. Což se logicky muselo stát, jakmile o ně začal být enormní zájem a rozjel se všechen ten byznys kolem.
Monty 129940
26.3.2018 20:01:18
Sam,
to tu už někdo vysvětloval, že jazykové pobyty pořádají daleko častěji mimopražské školy, snad je na to nějaká dotace?
Sam01 129844
26.3.2018 19:51:26
Kruci,
v Praze a okolí je také nepoměrně více dětí,než na nějakém maloměstě. Proto se hlásí kde kdo. Nevím o nikom,kdo by se špatným prospěchem hnal dítě k přijímačkám na gympl. Každému je totiž jasné,že v tom převisu,který je prostě nemá šanci. Tady si školy opravdu vybírají. Mě jeden ředitel gymnázia řekl,že o mého syna nemají zájem,protože děti s ADHD nepotřebují. Mají takový převis,že si vybírají opravdu jen ty nejlepší. A to jsem se jen zeptala,zda umí pracovat i s dětmi,které mají nějakou poruchu. Proto jsem to rovnou vzdala a ke zkouškám se tam ani nehlásila, přestože bych o tu školu bývala hodně stála.
Sam01 129844
26.3.2018 19:47:20
Monty,
chodí tam ty děti,které zvládnou přijímačky, i tu školu dodělat. Je spousta dětí,které se hlásí,ale zkoušky nedají.
Jak bys asi nastavila jinak podmínky pro přijetí? Na tom,že se někdo připravuje na nějakou zkoušku-test osobně nevidím nic špatného. I ve škole se připravuješ na test nebo zkoušení. Minimálně na to mrkneš a ujistíš se,že to dáš.
Navíc ten 8G má i tu výhodu,že tam máš +- stejně nadané děti a spoustě dětem prostě sedne ten kolektiv podobně naladěných dětí.
Základka nám také třeba nenabízela jazykové pobyty a rodilé mluvčí na jazyky. Na gymplu je to normální.
A ze strany rodičů je ta velká poptávka po 8G patrná už roky. To není žádná módní záležitost. Opravdu v mém okolí se všichni snaží ty děti z těch základek dostat pryč,jak jen to jde. Ať už na 8g nebo třeba jinou lepší nebo jazykovou školu.
Monty 129940
26.3.2018 19:19:28
kruci,
no jistě, hlásí se tam kdekdo. A ty stovky dětí tam fakt nechodí bez přípravy. Takže z celé myšlenky výběrové školy pro ty nejnadanější se stal obyčejný byznys. V Praze tedy rozhodně. ~;)
kruci 155576
26.3.2018 19:09:44
Monty a o cem to podle tebe vypovida? Podle me jen o tom, ze se v Praze na 8G hlasi kde kdo (tu zkušenost mám i osobni). A možnost 2 přihlášek. K nám si nikdo ze sousedního krajského města druhou přihlášku dávat nebude.
Poměr zaku 5.trid a míst na 8G je u nás určitě horší než v Praze, hranice přijetí stejná jako v Praze (kromě cca 3 top.gymplu) OSP se u nás dělají.
[<<Předchozích 80] Názory 8190 z 149742  [Dalších 149652 >>]


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.