| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Logopedie

Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení

Josef Kubát

Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.

  (?)
[<<Předchozích 30] Názory 3140 z 5968  [Dalších 5928 >>]
AdrianaP 66955
20.3.2018 11:19:22
Souhlasim s Eudo.
Mam toho nactenyho celkem hodne a pak doma dva "kousky" jak z ucebnice ;)
Vyzkumy poslednich 15-20 let ukazuji, ze vicejazycne prostredi nezpusobuje zpozdeni reci. Resp opacne, ze ty zakladni jazykove schopnosti se vyvijeji u jedno- i vice-jazycnych deti stejnou rychlosti.
Pokud nastane zpozdeni ve vyvoji reci, tak je to vesmes zpusobeno mnoha dalsimi faktory a jazyky v tom nehraji roli. Pak to teda zacne byt komplikovany a tezko se dokazuje co zpusobilo co.
Fakt je, ze vek (mesice stari ditete) ktery je povazovan za normu pro jednotlive vyvojove milniky, se udava jako pomerne siroky rozsah. Napriklad, kdyz se rekne ze mezi 22-24 mesicu je normou 50+ slov, a mezi 24-36 mesicu 400+ slov, tak se do ty normy vejde opravdu dost.
Tina+Jiřík2008 81121
20.3.2018 11:09:49
Lído, jo, notýsek ještě doma mám, sice jsem to neřadila podle abecedy, ale vždycky jsem si mezi návštěvami u logopedky dopisovala, co přibylo nového :-)...jinak jsme měli takové výrazy jako "šupahá" - Vltava, hajíham - hotel, erino - letadlo ČSA, íííí - letadlo obecně, dědeček byl jeden čas "deda huu" - protože k nám vždycky jezdil vlakem, babička byla "babi bimbam" - protože sbírá zvonečky...a těch zkomolenin bylo, škoda, že nejsem doma, už si to všechno nevybavuju:-)
Tina+Jiřík2008 81121
20.3.2018 11:01:54
Lído, my jsme měli průběh dost podobný...ale mě teda až o dost později zpětně došlo, že ve 2 letech to asi nebyl běžný vzdor, ale právě to zoufalství, že se s námi nedomluví...znakovku jsem taky nepraktikovala, moc jsem o tom tou dobou nevěděla, ale on si tvořil svoje znaky sám a my jsme je časem vypozorovali...oslovení "máma" jsem se dočkala nějak těsně po 3.roce...jen tedy u nás ta výslovnost pomaličku naskakovala sama, dokonce někdy mezi 4. a 5.rokem to R přišlo prakticky samo, až Ř musel trochu pilovat delší dobu...
Malea 84697
20.3.2018 10:56:25
Moje dítě nemluvilo do 4 let. Autista není, ale lehčí PAS má.Od 5 let chodil do logopedické školky. Se správnou výslovností bojoval ještě na gymplu, ani teď to není 100%, ale studuje 2 VŠ naráz. Já bych nečekala, zkusila klinického psychologa, aby bylo jasné, jestli jde "jen" o řeč, nebo něco víc.
Lída+2 28136
20.3.2018 10:56:13
Eudo, velmi zajímavé.
Lída+2 28136
20.3.2018 10:54:32
Tino, měla jsi notýsek a v tom slova(ze začátku spíš slabiky) a co znamenají....já to musela zavést, manžel když v pátek přijel by se mi ztrácel.....~t~

Ty zkomoleniny jsem řadila podle abecedy....a vedle bylo hned co to je.....dodneška velmi dobře rozumím těmto malým "matlalům".....a sklízím obdiv...., že tomu dítku rozumím. No měla jsem letitou praxi.~t~

Jinak po letech si myslím , že nebýt té školky tak se v tom patláme déle.

Rány do zdi snad následky nenechali....myslím, že je šikovný dost.

Lída+2 28136
20.3.2018 10:50:13
Marup + Ju,

no skoro vůbec, prakticky ukazoval, to mě vedlo k tomu, že jsem ho dotáhla k DR....jedno slovo nebylo co mělo být....manžel se slova táta dočkal v jeho asi 3,5letech....to mu to dřív řekl mladší.....

A ten nejhlavnější důvod, jak se neuměl vyjádřit, tak vzteky mlátil hlavou do zdi....to bylo to co mě nakoplo v jeho 2letech, že to není obyčejné období vzdoru, ale nešťastný človíček, co se s náma nemůže domluvit. A musím něco dělat.

Máme- meme to bylo i pro to, když chtěl pochovat
táta- NIC, to slovo v té době nepoužíval, pro manžela měl jen úsměv
mi- byl jeho bratr, jo a dost urputně tím nemluvením tenkrát chtěl, aby se jmenoval Julie~t~ asi se mu to slovo líbilo....,ale to mu bylo maličko víc...

používal jen jednoslabičné:
na- když mi něco podával
ci- když něco chtěl
když chtěl jíst, tak si ukazoval do pusy

A to je prakticky vše.
jakmile se něco pokusil vyslovit, byla to zkomolenina, které sem tam aspoň představovala to co chtěl.....,ale ze 70% ne.

Dodoneška doma místo mléka používáme mlímo(zavedl ho asi 5letý)

Neuměl zvuky zvěře, jak se zjistilo na foniatriii, né , že by je nevěděl, ale napodobit.....1/2 roku jsme jeli v obrázkách:
kráva a do zblbnutí, aby řekl bůůůů
koza- méééé a tak dále......

jo a tůůůt a podobně


kdybych tenkrát znala znakovku, věděla, že existuje, to by bylo hned lepší....bohužel nikdo mi před 17-18lety vůbec nic neřekl....

Po nácviku zvuků jsme se postupně pouštěli do písmen.
Začínal: T.
Pak : L

a pak všechny sykavky: s,š,c,č,z,ž

následovalo v 6letech ř a dopilovalo se R než šel do školy, to jediné tam naskočilo bez práce dobře, teda skoro..... na sedmileté prohlídce má napsáno, řeč bez vady.
Vítr z hor 100046
20.3.2018 10:44:00
Eudo, nalepim to treba sem. To, co tu pises, je jak zjeveni, tedy v CR. Skoda, ze to neni jako samostatne tema, to, co pises, je strasne dulezite a zajimave. ~R^~R^~R^ Jazyk je funkci stavu psychiky a stupne vystaveni onomu jazyku, ne talentu nebo inteligence. Kdyz je mozek a smysly v poradku, funguje to, kdyz je zadrhel, tak holt nejde ani ta materstina.
Tina+Jiřík2008 81121
20.3.2018 10:43:14
Marup, sice to nebylo na mě, ale náš třeba ve 2,5 nemluvil prakticky vůbec, jen nějaké zdvojování slabik, nebo ham, tam apod...ve 3 letech měl pár slov, výslovnost šílená, kromě nás mu nerozuměl nikdo...tvořil si i svoje slova, nebo se dorozumíval gesty a pantomimou...na logopedii jsme chodili od 3,5, výslovnost řešili až naposled, průběžně naskakovala dost i sama...cca od 5 let mu jakž takž začali rozumět i cizí lidi:-)
Marup + Ju 123440
20.3.2018 10:28:24
Lido, muzu se prosim zeptat, v tech dvou a pul mluvil syn s velmi spatnou vyslovnosti nebo nemluvil vubec?
[<<Předchozích 30] Názory 3140 z 5968  [Dalších 5928 >>]


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.