Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
Bouřka | 7675 |
14.2.2018 9:16:50
Jo, máme to taky, i když ve školce by tomu asi nevěřili , ale doma je to horší. Sama jsem to měla podobně, akorát snad ještě víc vygradovaný, to byly dvě úplně odlišný tváře, leckdo to mámě vůbec nevěřil.
|
vrrtak | 111742 |
14.2.2018 8:56:56
Koliho moc děkuji za tvé zkušenosti,je opravdu zajímavé číst jak to vnímá přímo ten kdo s tím žije,protože většinou se na netu dozvíme příběhy dětí.A taky jsem četla že tzv. hodné holčičky často diagnostice unikají,protože s nimi nejsou tak výrazné problémy aby je někdo chtěl řešit dál,naopak kluk co má k tomu ještě ADHD fakt na sebe upozorňuje výrazně
|
Koliha velká | 153026 |
14.2.2018 0:58:14
V dospělosti je život s PAS lepší, aspoň pro mne, mám daleko větší vliv na svůj život a nejsem už takovou obětí dospělých a kolektivu, ovlivním, co budu jíst, do čeho se obleču, jak budu trávit volný čas, mám víc soukromí než v původní rodině. Jako na dospělou si také míň lidí dovolí na mne povykovat, samozřejmě záleží na tom, kde se člověk pohybuje, já pracuju v akademické sféře a jistá výstřednost či nezvyklý humor se tu daleko víc toleruje. PAS se s věkem může zlepšovat, lidé vyzrávají, autisté samozřejmě také a leccos se naučí rozumem. Potíže samozřejmě zůstávají, ale mohou se měnit, některé vymizí, ale ve stresu se zase autista může dekompenzovat a objeví se něco nového, co třeba předtím neměl. Já mám jako dospělá třeba víc potíží s náhlými změnami a "prázdným" časem, než jsem měla jako malá, ale vzhledem k věku jsem si svých deficitů víc vědoma a mám větší kapacitu si s tím nějak poradit.
|
Koliha velká | 153026 |
14.2.2018 0:42:50
Vrrtak, já jsem se plácala po psychiatrech od dvaceti, jen co jsem vypadla z domu, ale ta trocha osvěty a nápad, o co by mohlo jít, přišel až takto pozdě. Ještě před dvaceti lety jsem se ptala jednoho z nestorů české dětské psychiatrie, zda existují nějaké "mírnější" formy autismu, protože mi popis poruchy přišel něčím strašně blízký, ale já mluvím, nekývu se v koutě a nejsem retardovaná, že Odpověděl mi, že možná ano, ale neví se to, nikdo to nezkoumal. Co k tomu říct. Já jsem holka, takže ty projevy navenek jsou jiné, nemám ADHD, poruchy chování, výbuchy agresivity, či nápadné zájmy, jako je často v popředí u chlapců a pasivní dívky tak často úplně uniknou podezření a diagnóze. Já jsem během dětství trpěla spíš výraznými úzkostmi, nesnášela jsem pozornost okolí, měla jsem špatné výsledky ve škole (ne kvůli nedostatku inteligence, ale když mne vyvolali, nedokázala jsem promluvit, takže zase za pět, sedni si, proč bych se teda učila). Bylo mi to kladeno za vinu, že dělám naschvály apod. Jenže i po léčbě úzkostí a dalších sekundárních poruch jsem měla pocit, že je pořád něco špatně a těžce nedotahuju okolí i v naprostých trivialitách. Pořád jsem na každodení styk s lidmi musela vynakládat abnormální množství energie, až jsem před pár lety začala zase padat do (autistického) vyhoření. Když mi dali definitivní diagnózu (a to jsem ani pomalu do toho Nautisu nemusela chodit, stačil pohovor s manželem), na jednu stranu jsem byla ráda, na druhou stranu mi to bylo líto, že je to vrozený handicap a není to jen získaný deficit, který se dá odstranit, takže na některé věci fakt nikdy v životě nebudu mít. Ale kdo má všechno, že jo.
|
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
14.2.2018 0:22:17
Jentakj, jo, to je celkem běžný jev, zvlášť u dětí, které mají nějaký problém, že se třeba v cizím prostředí, ve škole apod. ovládají a nejsou s nimi větší problémy, ale o to horší je to pak doma...já to u syna vidím jasně odmalička taky, že doma se chová mnohem hůř, protože je prostě z toho ovládání se ve škole, na kroužcích a jinde, unavený, prostě ho to stojí nějaké síly a doma to pak potřebuje vyventilovat...a je to tak v pořádku, je to známka toho, že se doma cítí bezpečně a nemusí se nějak extra ovládat a přetvařovat...to nám říkala kdysi i psycholožka...
|
jentakj | 147688 |
13.2.2018 23:22:18
No - do školky chodil k mé kamarádce, ta nás zná a tak ho brala jako takovýho jinýho, ale hodnýho kluka. Ale byla to školka, která patřila k základce a tak když učce přišel divný, tak se zeptala učky ze školky /tý mý kamarádky/ a ona jí prostě řekla, že je takový jiný, ale jinak v pohodě. On si na učku a její systém zvykl a ona na něj prakticky taky. Problémy začaly po přechodu na druhý stupeň, kde bylo najednou víc učitelů a našly se tam dvě učky, který on vyloženě svým chováním vytáčel. Ale pak se to vyhrotilo a byl konec - požádal o změnu školy. A tam to bylo úplně nejhorší, protože ho neznali a vůbec nechápali a on zas nechápal je. Do školy jsem chodila snad denně. Ale šla jsem s ním k dětské psycholožce a pak už to šlo - ve škole jsem vysvětlila, o co jde, on začal chodit na tu terapii a pak si to sedlo. Ale to chodil na soukromou, takže tam byla větší snaha ho pochopit. Bála jsem se přechodu na střední, že to zas začne - a ne, protože tam přišel do zcela nově utvářeného kolektivu, děti se z větší části neznaly, takže ho všichni i učitelé brali takovýho, jaký je - s tím, že je takový a že s ním nehnou. A on už měl věk na to, aby když zjistil, že to s někým je výbušný, tak mohl se jít přímo zeptat, o co jde. Jeho třídní ví ode mne, jaký má problém a tak když v prváku to bylo s jedním učitelem výbušný, tak pomohla - synovi vysvětlila, kde je problém a čeho se má vyvarovat a on to od ní pochopil a upravil svoje chování.
Musím ale říct, že mám pocit, že jak se lépe přizpůsobuje venku, mezi cizími, tak je to mnohem horší doma. Mluvili jsme o tom a já si myslela, že se doma zhoršil, protože se u nás necítí dobře a tak protestuje. Nakonec jsme se dobrali k závěru, že ne, že doma se cítí v bezpečí, ale je z toho, jak se musí venku kontrolovat, unavený a tak doma prostě tu kontrolu vypouští. A já mám taky svoje a pak to kříslo. Takže jsme se domluvili - doma je dovoleno nekontrolovat se - já to neberu osobně, protože on to tak nemyslí a on to má obdobně. Pro cizího to je ale špatně pochopitelná situace - před cizími se hraje. |
Tina+Jiřík2008 | 81121 |
13.2.2018 23:20:50
Syn má tedy vývojovou dysfázii, kterou řešíme od jeho cca 3 let, ale odmalička má i různé projevy typické pro PAS nebo ADHD...ale kromě té VD jinou diagnózu oficiálně nemá...sedí toho na něj dost, myslím, že něco z toho tam bude...je mu skoro 10 a diagnózu už neřeším, my tak nějak už víme jak s ním fungovat a ve škole problémy nemá, je v logo třídě, kde jedou v podstatě podle normálních osnov, ale je jich tam jen 8 ve třídě a přístup super...tu VD už má psanou jen zbytkovou, ale pořád je prostě "jiný"...
|
Ráchel, 3 děti | 76748 |
13.2.2018 23:15:52
pomohlo to hlavně synovi, konečně ví, v jaké je "škatulce"
|
vrrtak | 111742 |
13.2.2018 22:41:15
jentakj popisuješ to skoro jako u nás-myslím: " nás rodiče to nenapadlo - choval se sice trochu divně, ale co, my si zvykli a přizpůsobili se, ve škole a ve školce taky"
my narazili loni,kdy učitel na konci roku přiznal že ho má plné zuby že neví zda ho chválit nebo seřvat jak se chová zvláštně a pro něj nepochopitelně,že mu to snad dělá naschvál-nepochopil že takový je a nemá si to brát osobně,i proto jsem byla ráda za změnu,i když ten učitel ho stále ze dvou předmětů učí,ale už není třídní a nemusí ho tolik řešit |
vrrtak | 111742 |
13.2.2018 22:34:24
Koliho a můžu se zeptat co tě vedlo k tomu nechat se diagnostikovat v tak "pozdním" věku? A je pro dospělého jednodušší zvládat svoji jinakost než pro děti?A jsou projevy celý život stejné (přiměřeně věku),nebo se v dospělosti některé projevy utlumují? Ptám se protože u ADHD se část projevů v pubertě mění,mizí ,ale ne u všech
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.