| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Autismus

Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení

Josef Kubát

Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.

  (?)
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 13293  [Dalších 13263 >>]
jentakj 147688
13.2.2018 21:53:37
Syn má taky "diagnozu AS" - píšu v uvozovkách, neboť by bylo na přesné potvrzení ještě další specialista a pak by měl skutečnou diagnozu. Ale syn nechtěl, nechtěl mít tohle v papírech. A nás rodiče to nenapadlo - choval se sice trochu divně, ale co, my si zvykli a přizpůsobili se, ve škole a ve školce taky. Vyhrotilo se to poté, co změnil ZŠ. A pak jsme to teda u psycholožky, která naopak je moc dobrá, zjistila - teda ona přišla s tím, že to na to vypadá.
A synovi jsem slíbila, že to dál řešit nebudeme, ale on si našel, co to znamená a pochopil, v čem je jiný a proč naráží a proč si s okolím nerozumí. Jeho výhoda je prý vysoká inteligence a maximální snaha se přizpůsobit - chová se naučeně, aby mezi ostatními nevyčníval. On teda vyčnívá i tak, ale kamarádi ho berou takového, jaký je a mezi cizími se chová podle svého "průvodce" - odpozoruje jeho chování.
Ve škole ho berou jako že je poněkud divný, ale chytrý - takže ho prakticky neřeší. Taky nějaký čas chodil k psycholožce a tam on řekl nějaký problém a ona to s ním probrala, aby viděl své reakce a pochopil.
Takže jemu pochopení své diagnozy pomohlo velmi a koneckonců nám taky.
Ostružina 22735
13.2.2018 21:05:03
Ano, je to náš případ. Máme moc hodného kluka, kterému diagnóza AS moc neprospěla (dle psychiatričky hraniční, ale jen na mimořádné nadání by asistenta nedostal) Ve volnočasové organizaci jej odmítli kvůli předsudkům (dokud neměl diagnózu, tak bylo vše ok - brali ho v pohodě, prostě je jen trochu mimoň). V soukromé škole, kde měl šanci být spokojený v menším kolektivu to bylo podobné (bez diagnózy by ho brali - zvolili jsme jinou variantu, kvůli dojíždění, po roce s diagnózou už se jim nehodil, i když kapacitu měli). Nakonec ho máme v domácí škole, protože ve třídě o 25 dětech by to bylo trápení jeho i paní učitelky - prostě potřebuje víc pozornosti (a taky klidu), kterou by mohl dostat ve třídě s 15 dětmi (v první třídě se to osvědčilo, bohužel takto malá třída může být jen první rok, potom se děti přerozdělí na méně vícečetných).
Koliha velká 153026
13.2.2018 21:03:25
Nevím, jak u dětí, já jsem dostala diagnózu až pomalu před čtyřicítkou ~:-D Ono je to asi o tom, jak moc dítě neprospívá, jaké má problémy a co je potřeba řešit. Pokud je to tak komplikované, že je třeba si ve škole na to sednout, potřebuje asistenta, IVP atd., tak to asi není důvod s vyšetřením v Nautisu váhat. Pokud tohle není tak palčivý problém, diagnostika se asi taky hodí, pak je na rozhodnutí rodiny, komu diagnózu sdělí, puberťák do toho má taky už co mluvit.
Já sama nedokážu vůbec odhadnout, jak by se odvíjel můj život, kdybych měla diagnózu už jako dítě a měla různě upravený režim, než když jsem se musela sama probíjet věcmi a záležitostmi, které jsou pro ostatní samozřejmost a musela tak zvládat vše stejně, jako ostatní lidé.
Slída 125055
13.2.2018 19:14:24
Vzhledem k čekacím lhutam na cokoliv, bych se k doporucenemu odborníkovi objednala a uvidíš. Já to řeším u mladšího, ale jsme mezi diagnózami a upřímně se mi více zamlouvá ta související s VD, plus úzkosti, precitlivelost na zvuky a velká neochota k jakémukoliv kontaktu s cizími dospělými, ale je mu 4,5, takže snad ty auti rysy vymizí. Když ale leží hodinu pod lyžařskym pásem a sleduje, není mít lehko 😐
vrrtak 111742
13.2.2018 18:55:38
Slída právě že váhám nad tím jestli ten papír potřebuji,aktuálně ne, jak jsem psala,teď fungujeme v rámci jeho možností docela snesitelně,ale hrozí opět problémy s kolektivem a teď má učitelku perfektní co ho bere takového jaký je a umí si ho srovnat a zkorigovat jak potřebuje,ale ta je mít příští rok už nemusí a při tom co škola nabízí se bojím že zase budeme řešit denně jaký je.Proto si říkám že na papír s jinou diagnózou než je jen ADHD budou brát trošku větší ohled,minimálně je k tomu můžeme i tlačit. Ale taky očekávám že když mi dá psychiatr diagnózu tak mi i poradí jak ho vést dál,co mu pomůže a co naopak může uškodit a taky že ho bude nadále sledovat a kontrolovat změny
Mája+kluci 07, 11 95717
13.2.2018 18:43:54
Za nás - diagnóza jednoznačně pomohla. Syn teda není hraniční ale "čistokrevný" :-) navíc k tomu má dost komplikovanou povahu. Prakticky od narození byl výrazně "jiný", snažila jsem se nenálepkovat, diagnózu nevyhledávala, ale po nástupu na zš nám bylo velmi zkušenou pedagožkou doporučeno specializované vyšetření kvůli AS. Diagnózu dostal během chvíle (u odbornice na PAS), od 2. třídy má asistentku a díky "papíru" fungujeme dobře.
Třeba v družině byla změna velice patrná - zpočátku neustálé stížnosti a snaha napasovat dítě na běžné škatulky, po předložení papíru ho přestali tak tlačit a nechali ho fungovat víceméně k všeobecné spokojenosti.
Syn by ale bez papíru těžko mohl být, občas má fakt zkraty a záseky takové, že by to neprošlo. Takhle je vše ok, znalostma je na samé jedničky a chování ve spolupráci se školou moderujeme a postupujeme. Výuku nijak neblokuje ani dětem nic nedělá ~;)
Občas bohužel někdo dopředu posuzuje, třeba v angličtině ho při dělení třídy odmítly dvě učitelky, ale vzala si ho do skupiny třetí učitelka, která se ukázala být naprosto super a se synem výborně vycházeli ~R^
Slída 125055
13.2.2018 18:35:46
Také záleží proč tu diagnózu potřebujete, pokud má problémy ve vztazích, nautis by mohl poradit terapeuty, kteří se teenagery zabývají.
Slída 125055
13.2.2018 16:10:10
Podobnou otázkou se také zaobiram. Přikláním se k tomu, že nálepka autista u hraničních diagnóz případně u vysokofuncnich dítěti neprospěje, respektive spousta pedagogů ať ve školách či zájmových krouzcich má spoustu předsudků,které dítě vyřadí předem aniž by dostalo šanci.
vrrtak 111742
13.2.2018 16:01:18
Bouřko myslím že i u nás to bude vycházet hraničně,protože spousta toho na něj sedí,ale je toho dost co ne,navíc co jsem četla popisy projevů chování tak se vztahují k menším dětem a často se to diagnostikuje v předškolním věku,u starších už je to prý těžší,což si myslím že bude i u nás,protože dítě rádo a bez problémů komunikuje s dospělým jako sobě rovným,zvlášť když ten dospělý se k němu chová hezky a vstřícně,navíc má velmi dobře naučené stálým opakováním jak má vypadat správné chování,takže když se ho beze mě na psychiatrickém vyšetření doktorka ptala co by udělal při konfliktu,tak odpověděl správně,ale v praxi to nikdy správně neudělal-což jsem neměla šanci říct,protože to co se ho ptala jsem se dozvěděla až od něj postupně doma.Takže pro doktorku je to dítě bez problémů a matka je hysterka.Za nás se ve školce snažili,kromě jedné staré učitelky se kterou se během chvíle vzájemně nenáviděli, a i když se nezapojoval do skupinové práce nechali ho být a jen mu drželi určité hranice,totéž fungovalo i na začátku školy,až pak se to zvrtlo,proto jsem dřív neměla potřebu řešit co že to sním je,prostě jsme ho brali je jiný a náročný,ale jakž tak fungovat zvládá
vrrtak 111742
13.2.2018 15:45:11
Tut jasně pokud má dítě výrazné problémy a řeší se to odmala,takže má i brzy diagnózu tak to asi pomůže,že aspoň trochu na něj berou ohledy,i když je mi jasné že někoho ani papír nedonutí-pomáhal vám i někdo jak s ním pracovat?
[<<Předchozích 20] Názory 2130 z 13293  [Dalších 13263 >>]


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.