Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
maargitt & dráčátka | 67638 |
23.1.2017 20:13:44
slupko, k čemu je to dobré, to nevím, přemýšlím nad tím od doby, co tam dcera nechodí úkoly zvládne do deseti minut sama. Umí toho ty děti více? Nějak si to nemyslím
|
Slupka | 133444 |
23.1.2017 20:13:29
Dari píše celkem příčetně, takže předpokládám, že by případné obtíže dítěte současné či očekávatelné zmínila.
|
Slupka | 133444 |
23.1.2017 20:11:40
Tut, jasně, bude starší než je ve školce, vyzrálejší, musí si umět pohlídat povinnosti... to ale nevylučuje občas chybět.
Navíc ne každá škola má první stupeň nějak povinnostně náročnej (jako píše Maargitt, to si neumím představit, k čemu je dobré?). U mých dvou dětí jsem vnímala ten rozdíl školka x škola úměrný rozdílu věku 5 x 7 let. |
Ráchel, 3 děti | 76748 |
23.1.2017 20:09:27
no nevím, zjevné není vůbec nic, o rodině víme houby
|
Ráchel, 3 děti | 76748 |
23.1.2017 20:08:49
stručně: kombinace DV a klasické školy není vůbec ideální. místo, aby se kombinovaly výhody, se často spíše zkombinují nevýhody (to mi řekla dlouholetá metodička DV, která viděla už tak nějak leccos)
|
Bouřka | 7675 |
23.1.2017 20:06:44
Tak on asi zase není případ na asistenta, a co se velikosti třídy týče, tak si asi nebudu moct vybírat, protože není z čeho. Zatím jsem tady neobjevila žádnou školu s malým počtem dětí ve třídě. Tohle bylo skoro paradoxně lepší v době velkého boomu, protože těch dětí bylo tolik, že už museli půlit do tříd, kde pak bylo méně dětí, zatímco teď to dají do jedný velký. Je tu teda Montessori, ale ta je pro něj podle mě naprosto nevhodná, on je spíš typ na Waldorf. Navíc zcela na druhou stranu od města, kam dojíždím já. A taky mimo naše finanční možnosti.
|
Slupka | 133444 |
23.1.2017 19:57:53
Maargitt aha, tak to byla šílená škola (z mého pohledu), zbytečná pruda a dril. Na co na prvním stupni takovej režim? Do takové školy bych děti nedala ani s možností pravidelné docházky a dostatkem času na přípravu (např. aspoň jeden rodič jen poloviční úvazek, děti bez kroužků...).
EDIT: jo a teď jsem si znovu přečetla, na co jsem reagovala, a jo, bylo to na tvoje: "minimálně je třeba s prvňákem pravidelně číst" - no tak na normální základce když dítě čte tak to fakt doma nemusí trénovat, případně to udělá samo a má splněno bez zátěže rodičů. |
maargitt & dráčátka | 67638 |
23.1.2017 19:54:14
slupko, škola, kam dcera chodila v první třídě, vyžadovala cca 1,5 hodinou přípravu. A nebylo to nijak ovlivněno tím, co dítě ne/umělo. Prostě muselo napsat příslušnou stránku (celou) v písance, každý den jednu, každý den matika + něco dalšího. Problém s tím měli všichni, i děti, které uměly číst. Zejména pak zaměstnaní rodiče nebo i rodiče jako já - doma další dvě malé děti.
|
Slupka | 133444 |
23.1.2017 19:51:58
Maargitt, s prvňákem, který čte před nástupem do školy, se fakt pravidelně číst nemusí, čte si sám
|
Slupka | 133444 |
23.1.2017 19:50:55
Co plašíte s dlabáním na zájmy dítěte a že to bude špatně snášet? Dítě je zjevně na grafikonový "rytmus" rodiny zvyklé, snáší ho dobře, je chytré. Když bude chybět v průměru den v týdnu, případně i dva, nemusí se to podepsat na ničem - ani na vztazích se spolužáky, ani na znalostech, ani na nervech učitelky (bude mít ve třídě nejspíš náročnější kousky, než dítě, které nemá potíže s učením ani chováním, akorát čas od času není ve třídě...).
Připojuji se k tipu tety Banty na "mensa" ZŠ, ta by mohla skousnout lecos. http://deti.mensa.cz/index.php?pg=spolupracujici-skoly |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.