Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
Termix | 105545 |
15.3.2018 15:08:07
Jsem jazykář a snažím se učit hlavně tím, že nutím studenty mluvit. Ptát se studenta, co dělal o víkendu, je nuda i pro mě, a proto to nedělám. Sama jsem ve skutečnosti strašně stydlivá a mám tolik "kostlivců", že je spousta témat, o kterých bych se nerada bavila. Navíc obzvlášť na začátku o těch studentech nic nevím, Nevím, jestli nemají své smutky, svá tajemství a tedy do osobních rovin sama nezacházím.
Mám krabičky s otázkami. Miliony otázek na rozmluvení. Jsou to velmi neosobní věci, ale jasně že se někdy studenti sami do osobních věcí dostanou. A o některých vím i věci, co by ani manželky vědět nechtěly :) Mám týdenní témata, mám krátká videa k diskusi, mám strašně moc cestovatelských námětů, takže o počasí a dětech se bavit nemusíme. |
Supermanka | 151752 |
15.3.2018 15:00:36
Jinak introverty mám moc ráda, díky dceři jsem objevila jejich svět a nemají se za co stydět, aspoň nejdou s davem a zůstanou tím, kým jsou.
|
Supermanka | 151752 |
15.3.2018 14:57:20
Já jsem extrovert, na jazyky jsem moc šikovná nebyla a mluvit v angličtině mi taky vadilo. V určitě fázi mého života jsem měla za přítele cizince a to jsem se moc ráda rozmluvila a žiju z toho dodnes.
Dcera je introvert, jazyky má od pánaboha a jediný problém jí dělá mluvení. Já teda nemyslím, že je to tím, že je introvert, ale tím, že takhle se to prostě v ČR učí. Dala jsem jí typ, ať si předem připraví, co bude chtít říct. A jednoho dne si to už nebude muset připravovat. Otázky typu "Co jste dělali o víkendu" nenávidím, ale jelikož očekávám, že přijdou každou lekci, tak si dodnes vždycky něco předem vymyslím. A když se zeptají na něco jiného, nevadí - odpovím stejně, že jsem o víkendu dělala to a to :D Důležitý je vědět, co chci říct a lektor je spokojený, že něco říkám :) |
angrešt | 114837 |
15.3.2018 14:40:30
Alco, promiň, přehlídla jsem.
|
Kat | 121378 |
15.3.2018 14:37:42
Jano, nestiham sledovat, ale ucitel asi by mel poznat, ze je dite stydlin, tremista.... Koneckoncu to je celkem bezny.
|
Alca | 145121 |
15.3.2018 14:36:25
angrešt, psala jsem, že mí spolužáci na nule byli - včetně jednoho Jihokorejce, který teda latinku uměl a je nejlepší ze třídy.......
Máme tam lidi s rodnými jazyky španělštinou, portugalštinou, korejčtinou, angličtinou, francouzštinou, srbštinou... A všichni se chytají. A to jsme fakt mnohem starší s méně pružným mozkem než děti. Tohle není teorie, to je reálná zkušenost. Edit: Jinak ano, naprosto odlišný jazyk jako je třeba Japonština takhle učit nejde. Ale angličtina a němčina nejsou od češtiny zase tak daleko, angličtina je navíc jednodušší než němčina....... Tam bych zrovna problém neviděla. |
angrešt | 114837 |
15.3.2018 14:32:53
Alco, nebylas na nule, vědělas něco o struktuře němčiny. Navíc němčina je do značné míry "přeložená čeština", strukturu má hodně podobnou.
Jako dospělá mám srovnání začátku učení se dvou strukturně odlišných jazyků - španělštiny a japonštiny. Španělštinu mě učila rodilá mluvčí (ale teda umí i česky - rozhodně líp, než já španělsky) a mohla si dovolit na mě mluvit prakticky od začátku jen španělsky, protože struktura španělštiny je hodně podobná francouzštině, kteoru umím dost slušně, takže jsem spíš dokázala nasávat odlišnou slovní zásobu, která je od rodilého mluvčího ideální. A koneckonců je to celkově i češtině dostatečně příbuzný jazyk. Zato japonština by byl totální průser, kdyby mě neučila Slovenka, která mi musela velice často vysvětlovat, jak ta japonština funguje. To bych jakživo nedokázala pochytit rovnou od Japonce. Způsob učení se mateřského jazyka a cizího jazyka je jiný, to se srovnávat nedá. (děti z bilingvních rodin jsou jiný případ). Děti vržené do prostředí školek se opravdu většinou naučí, to máš pravdu, jen jinou cestou, obvykle přes různé varianty pidžinu. To ale není výuka, tedy v tom smyslu, o kterém tady předpokládám píšeme. Přímá výuka jazyka, včetně vysvětlování jeho struktury, rovnou v cizím jazyce, je pro člověka, který z jazyka neumí nic, zatraceně těžká. |
Jana+3 princezny | 100218 |
15.3.2018 14:27:06
hm takže telepatií..super
|
Alca | 145121 |
15.3.2018 14:22:57
angrešt,
já tu začínala němčinu ne teda úplně od píky, protože jsem jí měla už na SŠ, ale slovní zásoba mizerná a z gramatiky jsem si pamatovala úplné základy. Naskočila jsem do A1.2. a bez problému, tady nemáš jinou šanci, než s německy mluvícím vyučujícím. A jde to, rozumněla jsem 90% toho, co říkala, gramatiku pobírám lépe než na střední. Mí spolužáci začínali od píky od A1.1. a až na jednu, což byla ale číňanka a měla problém už jen s latinou, to nebyl problém....... Ona hodně pomůže mluva těla. Ještě bych dodala, že je nám v kurzu všem přes 25, děti mají potenciál pro cizí jazyky někdo úplně jinde, pokud se s tím správně pracuje..... Co vím zkušenosti od lidí, co odjeli s dětma do zahraničí, tak děti se většinou jazyk naučí rychle a i bez jakýchkoliv kurzů, prostě pobytem v kolektivu. Koneckonců i mateřský jazyk se dítě muselo naučit. Vážně jde se cizí jazyk učit od začátku s rodilým mluvčím, ale ensmí to být fakt lektor, co nemá žádné vzdělání a přijel jen za zábavou a v mezičase si na hodinách pokecá se studenty....... Jenže tohle se lépe realizuje, když jsi v dané zemi, těžko se takoví lidé budou hromadně hrnout do ČR..... |
Bouřka | 7675 |
15.3.2018 14:21:52
Jano, to dítě si ten svůj problém jaksi neumí zřetelně identifikovat. Já si to taky hodně poskládala dohromady až s odstupem. Osobně bych byla hodně proto, aby učitelé měli značné školení v tom, jak pracovat s různým nastavením žáků. Oni jsou ti profesionálové, oni by měli hledat cestu, ne že žák si má říct.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.