Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.
Kat | 121378 |
1.4.2018 21:17:13
Tante, jo. Hezky shrnuto. Hlavne by bylo fajn, kdyby se inspekce jaksi dohodla, co teda chteji. Co tak slysim, jsou ooravdu mezi jednotlivymi pracovniky diametralne odlisne nazory.
|
Senedra | 14756 |
1.4.2018 19:44:10
Heleno, přesně tak...
Tante to shrnula pěkně. Někde jsem před nějakou dobou našla zmínku, že dětem s různými poruchami učení dokonce vyhovuje pevná struktura hodiny s klidem na práci. Bohužel jsem zapomněla, kde jsem ten odkaz viděla. |
Binturongg | 104880 |
1.4.2018 19:41:34
Všeho s mírou a zlatá střední cesta + mix různých metod. Na pajdách se to neučí, chce to cit a talent a přizpůsobit se jednotlivým třídám a v nich jednotlivým dětem...
|
Tante Bante | 147015 |
1.4.2018 18:54:39
To tak je skoro se všemi bystrými a pracovitými dětmi. Chtějí se učit a ne snášet nudu a otravování. Když ve skupině, tak s partnery na své úrovni. Nechtějí, aby jim někdo kazil práci a ničil úsilí, nechtějí si nechat nadávat ani tahat na zádech někoho, koho si tam nechtějí naložit samy.
Všechny reformní metody na bázi "slabší se učí od silnějších" jsou myšlené dobře, ale jsou strašně choulostivé na provedení. Málokdo to umí. Já znám asi tak tři lidi, co to umí dobře. Ostatní se snaží být pokrokoví a zavděčit se a taky že se zavděčí, jen je dobré si položit otázku, KOMU. Většinou to fakt odnesou ty děti, které by se jinak mohly naučit nejvíc. |
Tante Bante | 147015 |
1.4.2018 18:43:34
Buchli, mně připadá, že tohle je přece jasné každému, kdo má mozek v hlavě a minimální zkušenosti se skutečným učením. Ostatně ani žádná knížka nebo skripta o reformní pedagogice nebo z ní vycházející o tom nemlčí, i když to odbudou asi tak jako údaje o RPSN na reklamě na půjčku, všude stojí, že slabinou metody je "nižší efektivita".
PROTO je taky potřeba, aby skupiny, se kterými pracuješ, nebyly příliš velké. U skupinek po čtyřech máš celkem jedno, jestli ti budou lomozit čtyři nebo šest. Při společném soustředění je velikost skupiny stěžejní. Já dneska utáhnu třicet dětí, když chci, jsem ve formě a jsou maximálně dva, kteří se věnují pouze torpédování toho, co dělají ostatní. Ale když jsem začínala, tak jsem dala s bídou dvacet bez narušitele. A i dneska, kdybych to ještě dělala, tak takové lekce dáš po sobě max. tři, pak jsi mrtvá a buď si musíš odpočinout nebo holt jiná metoda. Vždycky záleží na tom, ČEHO chceš dosáhnout. Čeho v tu konkrétní chvíli (vyučovací jednotka) a čeho dlouhodobě a podle toho volíš metodu. Kromě toho dobře učit frontálně, tak aby se stalo to, co se stát má, to je daleko nejtěžší ze všeho, co učitel dělá. "Utáhnout" velkou skupinu, dát jí rytmus, soustředění, zaujetí, radost z práce, to všechno jde, ale musí se to umět a je to dřina. Laické řeči nejsou relevantní a bohužel do nich spadají i řeči ČŠI. A za "propady" nemůže ani absence frontální výuky ani její přítomnost, to jsou úplně jiné důvody, najmě ten, že učitelské práce si veřejnost neváží, nepovažuje ji za kvalifikovanou ani důležitou a tím pádem ji ani neplatí. Tak má výsledky, jaké má. Pár málo nadšenců ochotných se nechat sedřít z kůže národ nevzdělá. |
Lada2 | 130679 |
1.4.2018 17:45:04
třeba mé dcery práci ve skupinách totálně nenáviděly. Chodily ze školy vždy znechucené. Pokaždé to totiž vypadalo tak, že jeden dva ve skupince makal, zbytek se vezl.
|
Jahala. | 89330 |
1.4.2018 16:08:37
U nas frontalku kritizovali i letos.
|
Šuplík | 137953 |
1.4.2018 15:20:03
Buchli, asi jak kde. U nas inspekce proti frontalni vyuce stridane jinymi metodami nic nemela....
|
Buchli | 121873 |
1.4.2018 15:18:39
Zetko, to vymýšlejí naši odborníci. Je jasný, že každý, kdo strávil nějaký čas v praxi, ví, že nejlepší je to střídat a že frontální výuka je nezastupitelná.
|
Buchli | 121873 |
1.4.2018 15:17:41
Jojo, učitel stojí u tabule a podává výklad. To bylo pociťováno jako silně nežádoucí.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.