My se na filmy v angličtině díváme, ale tady jde zase o něco jiného - tady se bavíme o tom, co děláme my rodiče, článek byl o smysluplnosti školní angličtiny.
S dětma se dá doma dělat strašná spousta věcí, angličtina je na webu, dají se hrát hry, pexeso nebo snap - word recognition, číst knížky, koukat na program v angličtině, vytvořit si s menším dítětem obrázkový slovník z obalovánek, dopsat si tam slovíčka, třeba k částem těla. Podle jakéhosi tipu jsem dělala s dětma příšeru, která měla
big hooked nose
small red eyes
crooked yellow teeth... prostě procvičujete podstatná jména, přidáváte přídavná.
Jde to, když člověk trochu umí a hlavně pokud chce. někteří by mi vynadali, že se to s angličtinou přehání, případně že jsem ambiciozní mattka, to už je problém toho každého, ale já si myslím, že hlavně s malýma dětma, když s nimi něco děláte a vás to baví, je to na vás vidět, že dítě to bude bavit taky. je jedno, jestli si čtete knížku, skládáte puzzle, stavíte z lega nebo se učíte anglicky, jde mi spíš o aktivně a radostně společně strávený čas.
Ale jak jsem psala na začátku, o tom ten článek nebyl, ten byl spíš o smysluplnosti angličtiny ve škole, k tomu bych se moc nevyjadřovala, to je skutečně hodně rozporuplné téma, protože smysl to má, ale musí se to přece jen dělat dobře a někdy na to nejsou podmínky