Zdravím všechny,
jsem učitelka angličtiny a 8 let jsem učila jak na prvním, tak i druhém stupni základní školy. V současnosti působím jako OSVČ a angličtinu vyučuji soukromě.
Chci jen reagovat na to co se tu píše. Je pravda ta, že o kvalitní učitele angliny na ZŠ je nouze. Je to o penězích, pochopitelně a také o možnostech, jaké škola nabízí. Tam,kde jsem působila byly skvělé možnosti, cokoli jsme pro výuku potřebovali, to jsme dostali
, jen slova díky za odvedenou práci časem přestaly být dostačující.
Angličtinu zbožňuji a také jsem ji s láskou děti učila, určitě je to super již od první třídy a je to hlavně o hrách a podobných dovednostech a hlavně o učiteli. Mluvit, mluvit a mluvit anglicky, nepoužívat češtinu, místo toho obrázky, mimiku, cokoli, jen ne češtinu. Děti jsou z počátku překvapené, ale potom se to "podá"
Po čase už vědí, že zase přijde ta "ženská co mluví jinak" ... je to však pro učitele hodně složité na přípravu, chce to čas, nápady a pochopitelně i podporu ze strany vedení = solidní finanční ohodnocení. Slova díků i dobrý pocit jsou fajn, ale běžte si za ten DOBRÝ POCIT něco koupit do obchodu!!!!!
.... a co angličtina v MŠ - určitě to má také význam, zase je to o důkladné přípravě, dětem vůbec nevadí, že na ně mluvíte jinak než mateřštinou ... neřeší to tolik, jako dospělí, že nerozumí...koukají kolem sebe a už to, že se lekce účastní je dost, nasávají atmosféru, ale i tu angličtinu ... i ten žáček, co celou dobu působí tak, že ho to vůbec nezajímá, běží po lekci ze třídy a prozpěvuje si to, co jsme probírali ... to potěší ... V MŠ mám super zkušennost s česko-anglickými básničkami pochopitelně s pomocí obrázků ...