Re: Dotaz
Jak už bylo řečeno,
nejde o to, že by děti v Montessori něco vůbec nedělaly, ale vybírají si pořadí, ve kterém různé věci udělají, a do jisté míry i délku času, který jim věnují - jedno dítě dá třeba látce z matematiky hodinku a stačí mu to, déle se pak zabývá něčím jiným, a jiné dítě zase naopak, podle svých dispozic. Učitel pečlivě sleduje a zaznamenává, co už dítě zvládlo a v určitých intervalech mu připomíná, co ještě zbývá.
Podle mých zkušeností se v Montessori děti naučí hodně a oproti průměrným školkám/školám daleko víc do hloubky, protože jde o skutečné pochopení toho, co se učí.
Časté odsudky Montessori z úst lidí, kteří takovou výuku nikdy neviděli a nečetli o tom jedinou knihu, mě nepřestanou překvapovat.
Odpovědět