18.6.2010 11:54:02 Petra
Re: Dotaz
Nejde o to vyloučit city, ale neovlivňovat pocity dětí z pozice moci/autority. Ironie není konstruktivní komunikační metoda. Hodně se montessori setkává např. s Respektovat a být respektován, ačkoliv to není žádný "směr" ve smyslu ustáleného systému, ale "jen" směr komunikace s dětmi (a lidmi vůbec).
Jak už tu bylo řečeno, moc mě nebaví vyvracet pořád dokola předsudky o montessori. Asi to ani nemá smysl. Člověk musí nejdřív vidět, jak třída funguje, zažít a pak si třeba přečíst něco z původní literatury od MM. Zajímavé je, že na spoustu progresivních metod výuky (např. projekty, práci ve skupinách) přišla Montessori už před cca 80ti lety. Smíšené třídy, dnes běžné ve školkách, jsou také její "vynález". Mnoho alternativ z ní čerpá, např. program Začít spolu.
Odpovědět