Systémová chyba
Ahoj, nedá mi to a musím se přidat. Vidím to jako celkově systémovou chybu. Na třech, respektive čtyřech stranách. Rodiče, školka, škola, poradny. Než začnete nadávat a psát mi, uklidněte se a čtěte dál, prosím. Dnes je v modě kult dítěte : dítě si má hlavně hrát a nemít povinnosti, čili když nechce nic nemusí a nikdo ho nenutí. Škoda. Protože v tomhle věku jsou děti houby, co rády nasakují informace, znalosti a dovednosti.
Rodiče - vím, jsme ulítaní honbou za prací ( hlavně najít práci po mateřskéa k tonu školku...), jak vyjít stím málem co máme za plat atd. My rodiče bychom měli s dětmi víc mluvit, zpívat, vystřihovat, kreslit, stavět ze stavebnic, navlékat korálky, lozit po čtyřech, skákat po jedné noze, chodit po obrubníku a tak. A trvat na tom, že dítě od 4 let nejpozději si obléká a svléká svršky i spodky samo, že si umyje ruce a vyčistí zoubky a utře zadeček ( my jsme jen dopomoc a ko
ntrola) a co tkaničky? A co držení příboru a tužek ?
Školky - by měly mít možnost mít zase třídy jen pro předškoláky, aby se děti naučily postupně pracovat a hlavně dokončovat úkoly. Edukativně stimulační skupinky mají smysl pouze když rodič spolupracuje. Což ke škodě dětí většina nedělá - rodič si odsedí jednou za 14 dní onu hodinu ve školce, ale doma už nepracují, nedělají dál, protože je ( rodiče a dítě) to nebaví. Rodiče mají všeobecně za to, že školka a škola jejich dítě tohle všechno ( i to co jsem napsala v odstvaci rodiče) musí , ano že musí naučit! Omyl a to veliký. Školka nesmí dítě nutit, čili když předškolák odmítne malovat nemaluje. Fajn, je to šškolka ale co s ním čekáte za zázrak pak ve škole , když nic šest sedm let nemuselo???? S takovým se pádí do poradny a nechá se mu napsat ADHD a milion dyslektických vad a dál nemusí...
Školy - kdyby měla škola až v první třídě učit děti správně držet tužku, obléknout se a svléknout, zavazoat tkaničky, tak povinná školní docházka bude dvacet let. Výhodou by bylo zavedení povinné nulté třídy, kde by si je paní učitelka přímo rok formovala a pěstovala a postupně doladila s velkou spoluprácí rodičů k šikovnému dítěti s těšením na opravdovou školu. U nás tenhle model jede a děti, které mají i bez odborného posudku jasné potíže s chováním nebo učením, mají čas rok to zkusit vyladit a bez stresu, místo aby nastoupily naostro do první třídy a po měsíci se stěhovaly zpět do školky ( kde vzít místo ???) a nebo rovnou do speciálek ( zvláštní školy).
Poradny - nemám k této instituci důvěru. Většinou jsou to pedagogové kteří nikdy neučili a vidět dítě cca max. dvě hodiny, v cizím prostředí, bez známé osoby... výsledky jsou více než diskutabilní. yla jsem v poradnách s oběma svýma potomky. V jedné mi řekli, že syn je nadprůměrně inteligentní a technicko matematicky o 4-6 let výš než má věk a v té samé poradně jen o týden pzději mi druhá psycholožka řekla, že syn - ten stejný je s matematikou podprůměrný ve znalostech a řešení slovních úloh :-D ( vysvětlení, v synově škole slovní matematické úlohy dělali vždy jen tak, že paní učitelka jim to četla a oni měli otevřenou učebnici čili měli zrakovou podporu, ae v poradně to pouze slyšel...) v jiné poradně jsem byla s dcerou pro odklad. Bylo mi řečeno že rozumově je zralá, ale já chtěla odklad. Mám maminku která je 25 let učící účou na prvním stupni a kdybych chtěla, šla dcera do třídy k ní, ale dcera je ve školce první, kdo po O spí a poslelní kdo vstává, k tomu v krku spadlé R a Ř a ještě je perfekcionista, který když se mu nedaří rozbulí se a není s ní nic. Odklad jsme dostali, protože máme dysortografii ( jiné oko vedoucí a jiná ruka píšící) sice žádná extra péče na zmírnění této vady se nevede, ale chodíme na klinickou logopedii od 4 let, což začít s logopedií je už skoro pozdě!!! ( vím, že pediatr nebo ve školce kde máte paní učitelky jako logopedické asistenty vám budou tvrdit že v pěti úúúúplně stačí začít s logopedií ale nestačí, v pěti začnete s těmi skupinkami a tkaničkami a oblékáním a ještě logopedie ???) a tam od těch čtyř let rozvíjíme nejen jazyk, ústa a tváře a dech, ale oči uši, ruce a paměť. Má speciální úkoly na každý den. ěláme program KUPOZ a KUPREV ( odkaz nemocnice Blansko - logopedie) a díťata mi jen vzkvétají. Poradny by musely jít do škol a školek aspoň na 14 dní aby pak mohly dítě opravdu posoudit.
K zápisu by dítě mělo znát svou adresu, barvy , tvary, některá písmenka, podepsat se velkým písmenem ( stačí PEPA, JANA, ÁDA...), POZNAT ČÍSLICE. tO SE DÁ TRÉNOVAT I CESTOU DO ŠKOLKY. Amy
Odpovědět