29.1.2014 12:51:32 Rigmor
Re: Odklad
No právě, jak si psala, odkladama se stejně nezaručí, že budou všechny děti na jedné úrovni. A sociálně na tom můžou být ještě s většími rozdíly než kdyby nastupovali všichni spolu. A děti by měli být na stejné úrovni proto, aby to jeden učitel zvládal s 30dětma. Nešlo by to udělat jinak? Žijeme v Norsku a syn je zářijový. Když jsem se zmínila před známými, že by šel až o rok později, tak se divili, co že jako má za vážný problém, když nemůže nastoupit normálně - t.j. všechny děti narozené v jednom kalendářním roce spolu. Takto je mezi dětma rozdíl maximálně jeden rok. Na učitele je dětí míň, max.25, ale mají i asistenty, přístup je individualní. Když má někdo zvláštní problém, tak se tomu věnuje pozornost, třeba logoped dochází do školy - rodiče můžou dát podnět, ale posuzuje to učitel nebo přímo logoped, jestli je to potřeba (třeba na písmenko R jim dávají čas až do třetí třídy, můj syn ho neuměl, ale za půl roku mezi dětma to zvládl). Stejně jsme každý jiný, každému jde něco líp a něco hůř, každý si musí najít to svoje, v čem je dobrý a to rozvíjet. Takhle má každý na základní vzdělání 10let a pobere co může (nepropadává se). V běžném životě potkáváme také různé lidi, nežijeme jen mezi vrstevníky se stejnými schopnostmi. Je to zkrátka úplně jiný pohled na školu, není to soutěž, kdo je chytřejší, nejde o to, aby děti nosili jedničky, taky se začíná známkovat až v 8.třídě, do té doby je konkrétní slovní zpětná vazba. Jde o to, aby se děti co nejvíc naučily. Učí se hlavně hrou a taky je škola baví a není to stres.
Odpovědět