Naprosto souhlasím, že zkoumání dětí ve školce pedagogicko-psychologickými pracovníky je naprosto zcestné. Mé dceři bylo 6 let v říjnu, umí úplně všechno, jen má lehkou poruchu pozornosti (neposedí chvíli, skáče do řeči, prostě je živější).
Když jsem dostala výsledky tvz. screanngu školní zralosti,který prováděli ve školce v listopadu, dostala jsem vztek na na paní z pedagogicko-psychologické poradny. Prý neumí ř....byla nám doporučena logopedie, dále má lehkou mozkovou dysfunkci, neumí držet tužku tak jak se má atd.
Při pohovoru s touto paní jsem byla ještě ve větším šoku, když se mě zeptala zda zvažuji odklad???? Tak za prvé, moje dcera písmeno ř uměla vyslovovat už ve 2-3 letech, sama dětská doktorka říkala, že je to velice neobvyklé v tomhle věku. Nikdy s žádnou výslovností neměla problém. Když jsem to řekla paní z poradny, tak mi na to řekla, že asi měla v puse žvýkačku....tak to jsem šla do kolen a ujistila jí, že ve školce žvýkačky a bonbony mít nesmí, natož při pohovoru s ní.
Další sdělení mě dostalo, když řekla ať kvůli její poruše udržet pozornost víc jak 5 minut zvážím odklad. Na to jsem jí řekla, že pokud tu poruchu podle ní má, tak jí bude mít i za rok, protože je to vrozené a odchází to s věkem a nebo to přechází i do dospělosti. Já vím,že dcera je živější, ale rozhodně se soustředí na všechno dost dlouho. Nehledě na to, že doma sama pořád vyplňuje ty sešity pro předškoláky. Půjčila jsem si domů její pracovní listy ze školky, všechny má za 1, tak nevím jak by to jinak zvládla.
A třetí bod mě dostala, když mi začala vyvracet školu typu "Začít spolu"...prý pro ní naprosto nevhodné. Pokud vím, tento program se připravoval především pro děti, které neumí sedět 45 minut v lavici a zírat na paní učitelku a nesmět se pohnout jako to bylo za nás.
Takže můj závěr!!!!!!!!!!!.....maminky, řiďte se samy sebou, vy nejlépe znáte své děti a víte na co mají a v čem jsou pomalejší. Co se týče špatného mluvení, tak ve škole říkali, že do druhé třídy se to všechny děti postupně naučí sami a ve druhé třídě jich 98% mluví skvěle. Pedagogicko-psychologické pracoviště by se nad sebou měli zamyslet a nechtít po dětech tolik věcí. A jak tu psala nějaká maminka, taky mi bylo naznačeno, že dcera bude vyrušovat a proto je ve škole nežádaná!!!!