18.11.2014 10:01:50 Winky
Re: No, nevím,
severský systém škol neznám, zde tedy nemohu soudit.
ALE - jsem zásadně proti tomu, aby byly všechny základní školy STEJNÉ, tj. učit a naučit všechny všechno stejně jak navrhuje autor článku. Ano, cíl má být takový, že každý obsáhne minimální ZÁKLAD. Ale zda konkrétní škola něco přidá, jakým způsobem k cíli dojde a jak svou výuku pojme, tam se přimlouvám za různorodost. Protože různí jsme, každé dítě se učí jinak rychle, a hlavní není pouze ZNALOST, ale také CHUŤ SE UČIT. A o tu chuť děti přijdou, pokud nároky na ně kladené jsou příliš měkké, pokud se opakuje dokola po dvacáté to samé, protože někteří ze třídy stále nechápou (a třeba bohužel nemají kapacitu na to, aby pochopili). Takže těm pomalým to příliš neprospěje, a těm kteří by se učili rádi také ne.
Nechci působit jako elitář, jen chci, aby rodiče měli možnost volby JAK jejich dítě bude vzděláváno a mohou být určitým způsobem odpovědní za to, aby dosáhlo onoho požadovaného základu, je také na místě přiznat, že ani dnes ho všichni nejsou schopni dosáhnout, takže vytvořit i jinou platformu vzdělávání pro ty, kteří daný základ sice nepojmou, ale výchovně na ně působit lze, a mohou se naučit praktické dovednosti pro život.
S tím odrazem chování společnosti v chování dětí bohužel souhlasím, míra agresivity a vulgarity už na prvním stupni ZŠ mi přijde neuvěřitelná, pedagogové jsou v tomto bezzubí a rodiče jaksi neúčinní (mohou působit doma - otázka je, zda to dělají - ale ve škole ne). Nejsem přítel represí, jsem ráda za stav svobodného vyjadřování, ale jak zajistit ve škole uctivé prostředí bez agrese a nechutné vulgarity, to nevím.
Odpovědět