31.1.2015 22:36:04 katka+synek2007
Re: S nadhledem...
Taky bych řekla, že je špatně srovnávání. Ony ty intelektuálně zdatnější děti mohou být jak na potvoru i šikovnější, takž to cos psala, nemusí fungovat. Smutné je, že soutěživost a srovnávání se vkládá dětem do hlavy snad už ve školce. Pracuji s dětmi na různých stupních škol, záměrně nezařazuji žádné soutěže, občas je u velkých nějaké hodnocení spolužáků a sebehodnocení. I když dopředu řeknu, že se nesoutěží a nejde o známky, při práci ve skupinách mi pravidelně vykřikují "My jsme první!" a při hodnocení pronáší výroky typu "Petrovi bych dal dvojku, byl lepší než Pavel." přestože předem vysvětlím, že hodnocení je konstruktivní kritika (samozřejmě podrobně vysvětlím)a že nejde o srovnání mezi účastníky aktivity.
Odpovědět