18.9.2006 14:41:41 Milada.
Re: Souhlasím
Veroniko,
mno :-) Ja ale taky syna ucim veci, ktere jeste nemel.
Konkretne napr. shodu prisudku s podmetem (snad se to tak jmenuje) synovi vysvetluji jiz dlouho, casto mu to opakuji, nebot na ten minuly cas se narazi celkem casto, ze. To stejne delam i v te anglictine, kde napr. minuly cas prosty jeste nikde nebral. Priklad: Mel jit ted v zari na prvni soukromou lekci AJ po prazdninach a rikala jsem mu, ze pani ucitelka urcite bude chtit vypraveni, co o prazdninach delal. Tim jsme se dostali k minulemu casu. Vysvetlila jsem mu minuly cas, pak jsme spolu vyhledali na netu slovicka, ktera k tomu vypraveni neznal a odesel. Prisel a rika: Mami, tak si predstav, ze jsme zrovna dneska probirali jako novou latku minuly cas, takze jsem to uz trosku umel. A o prazdninach jsem vypravoval taky :-).
Ja spise vidim, ze tim, ze syn hodne cte, tak ma dotazu na pravopis (a nejen na nej) spoustu. Ted prisel ze skoly, nasel si ve Vlastivede nejakou casovou osu a zkousi mne tu ze Zlate buly sicilske (coz nasel na te ose). A taky ho s tim prece neposlu do haje, nebo mu nereknu, pockej za mesic az to budete probirat. Hledam na googlu nejvystiznejsi clanek a pak mu to dam precist.
Odpovědět