Odborné rady versus realita
Je třeba, aby diskutující rozlišovali mezi odborným článkem zjevujícím obecné pravdy a pracovní realitou (přičemž na tomto rozdílu není nic špatného, prostě to tak bývá). Jenže tento rozdíl nabývá ohledně školské problematiky výrazně vyšších hodnot, než je tomu jinde.
Takto zeje obrovská propast mezi radami pedagogických a psychologických odborníků aplikovatelnými na určitý ideální stav, a reálným školním prostředím. Je pravda, že postavit mnohé odborníky do prostředí třídy, museli by své dřívější představy silně regulovat.
Popravdě řečeno - nevím, komu je článek určen. Krutých sarkastických učitelů, před kterými se žáci třesou, asi dnes mnoho nebude. Vidím kolem sebe spíše ustrašené, víceméně zdarma pracující kolegy, kterým valorizace platů nepokryje ani inflaci a kteří svou prací dotují společnost.
Uvítal bych spíše článek, který by obsahoval spíše rady praktické než teoretické.
Příště bych se mohl třeba od ,,zeleného stolu" dočíst, že by učitelé neměli dávat žákům pětky, aby jim nezpůsobili psychickou újmu. Spousta maminek si zde vyleje srdíčko a popíše obludné zkušenosti svých ratolestí se zlými učiteli.
Mě by ale místo takovéto obecné rady zajímal spíš článek o lepším a formativnějším způsobu hodnocení, nebo aspoň článek dávající praktickou radu rodičům a žákům ohledně jejich konání v případě neúspěchu.
Odpovědět