Re: Nemocnice není hotel.
Viera,
jsem zdravotní sestra a nemohu nezareaovat na váš pøíspìvek.Myslím, že otázky na co ve zdravotnictví jsou a nejsou peníze nemusí lidi, kteøí si platí zdravotní pojištìní zajímat. To bychom si mìli vyøídit v rámci profesních komot a pojišoven. Pacient požaduje službu, na kterou má nárok.Poznámka o placení jídla matkám a nedostatku na léèbu leukémie mi pøipadá minimálnì demagogická, když pominu snahu vyvolat jakési výèitky svìdomí(za co?)
Jako sestra podepisuji smlouvu a mìla bych vìdìt co jsou moje povinnosti.A pokud nejsou na oddìlení ošetøovatelky, patøí mezi nì i stlaní postelí.Maminku mohu maximálnì slušnì požádat, zda by mi s tím nepomohla, pokud mám hodnì jiné práce. A myslím, že o tohle Káèe šlo, o základní slušnost, požádání o spolupráci. Znám málo lidí, kteøí v takové situaci nepomou, ale i takoví jsou a mají na to nakonec právo.Když si pøedstavím Káèu v té situaci, vydìšenou, špatnì informovanou od pøíjmového lékaøe, vùbec se nedivím,že ji to zarazilo. Mám ten smutný dojem, že u nás se pacienti stále ještì považují za dostateènì kompetentní k tomu, aby si ustlali postel,ale ne dost kompetentní na to aby jim byly poskytnuty dostateèné a srozumitelné informace o nemoci jejich èi jejich dìtí. Ono i to oslovování"maminko" má v sobì èasto nádech nadhledu nad nìkým,s kým se nedá zcela normálnì komunikovat.Potom samozøejmì vázne i normální komunikace, která pokud funguje, dìlá zázraky.A to nemá s financováním zdravotnictví nic spoleèného.Má to hodnì spoleèného s kompetentností ve své funkci, s profesní ctí a respektem k druhým.
Jako ukázka toho, že to jde mùže sloužit napøíklad kladenská dìtská chirurgie.Nadstandartní pokoj sice stojí 350 Kè, s televizí,koupelnou,lednicí,vaøièem (slušný hotel si i maminky s nemocnými dìtmi zaslouží).Druhý pokoj, kde jsou maminky se svými dìtmi tøi je zdarma.Své dítì si se setøièkou odvezete až k sálu a také si tam pro nìj dojdete a odvezete si ho na pokoj, tam se mu pak mùžete plnì vìnovat. Jídlo dostanete až na pokoj. Lékaøi jsou skvìlí, poskytují informace i lidský pøístup a setøièky jsou slušné.Mohu z vlastní zkušenosti jen doporuèit.
Odpovědět