S výjimkou testu Anglický jazyk nedošlo k opravdu významné změně celkové úspěšnosti žáků testovaných škol, a tedy ani k významnému zhoršení.
Podstatou evaluačních ohlednutí je zopakování vybraných srovnávacích testů, popřípadě zadání dotazníků na školách, které se šetření účastnily v minulosti. Porovnáním výsledků lze dokumentovat vývoj v českém školství jak individuálně (případové studie jednotlivých škol), tak globálně (vzorek škol dokládající vývoj v ČR).
Společnost Kalibro testovala opakovanými pěti testy (Český jazyk, Matematika, Humanitní základ, Přírodovědný základ, Anglický jazyk) během února až března 2017 a současně v únoru až březnu 2007 celkem 100 škol. Výsledný vzorek zahrnuje cca 1000 až 2500 žáků (podle druhu testu) ze všech regionů ČR s přihlédnutím k velikosti školy a velikosti sídla školy.
S výjimkou testu Anglický jazyk nedošlo k opravdu významné změně celkové úspěšnosti žáků testovaných škol, a tedy ani k významnému zhoršení. To je (podobně jak výsledky našich předchozích evaluačních ohlédnutí v jiných ročnících z let 2015 a 2016) v rozporu s hromadně sdílenými názory (učitelů, politiků i značné části laické veřejnosti) na neustále se zhoršující úroveň žáků, výuky a českého školství všeobecně. V případě testu Anglický jazyk došlo naopak k významnému zvýšení úspěšnosti žáků. Mírného zlepšení dosahli žáci v testu Český jazyk, k mírnému zhoršení (jako u jediného testu) došlo v případě Přírodovědného základu. Celkově vyznívá srovnání výsledků žáků ukončujících ZŠ v těchto testech velmi pozitivně, zvlášť uvážíme-li, že:
Více informací na www.kalibro.cz.
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.