Aby dobře brzdilo.
Starší brzdy typu cantilever dnes prakticky úplně nahradily čelisťové V-brakes (V-brzdy). Ty poskytují velmi dobré brzdné vlastnosti, jejich používání má ale dva háčky.
Brzdné špalky jsou umístěny na obvodu kola, takže za mokra se třecí plochy rychle pokryjí vrstvičkou vody a brzdy rychle přestávají brzdit. Druhý nedostatek objevíte, jakmile vaše kolo není úplně přesně vycentrované, tedy lidově řečeno máte "osmičku". Brzdy potom ztrácejí na citlivosti a v krajním případě mohou úplně přestat fungovat.
Stále častěji se proto na našich silnicích objevují kotoučové brzdy. Brzdný disk je umístěn u středu kola, a tak jsou mnohem méně citlivé na případné rozcentrování kola a v případě potřeby můžete dojet domů i s pořádnou "osmičkou". Tyto brzdy se mnohem méně opotřebovávají než V-brakes a jsou přesnější - lze s nimi jemněji přibržďovat. Mají také menší tendenci k zablokování kola.
Ovšem pozor, pokud se rozhodntete své stávající V-brakes nahradit brzdami kotoučovými, je to velmi náročné nebo téměř neproveditelné. Nejlepší je zakoupení modelu kola, který má tento typ brzd už přímo zabudován.
Tolik tedy v krátkosti o brzdách. Abychom měli osazení kola kompletní, nemůžeme zapomenout na sady komponent. O nich zase něco příště.
Poslední fotky z emailového průvodce rodičovstvím.
Emailový průvodce rodičovstvím je zdarma pro všechny rodiče od početí do 6 let věku.
Těhotenství |
Dítě |
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.