| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Montessori škola

Hejného metoda výuky matematiky je v ohrožení

Josef Kubát

Kromě zastánců se k Hejného metodě vyjadřuje i početný zástup kritiků.

  (?)
 Názory 110 z 808  [Dalších 798 >>]
maargitt & dráčátka 67638
22.12.2016 21:48:35
tante, já vím, ale existuje to v mhnoha podobách. co z nich ještě je montessori a co už ne?
Tante Bante 147015
22.12.2016 17:09:17
Co je montessori?
Je to celkem dost konkrétní věc. Koncepce, kterou založila M.Montessori, a která má obsah i formu. Je to třeba tady:
http://ami-global.org/
Existuje to nezávisle na libovůli libovolných zřizovatelů.
maargitt & dráčátka 67638
21.12.2016 21:56:01
tante, měly by mít speciální kurz, ale povinné to není. Jde o to, jak se k tomu postaví zřizovatel. protože, co je to montessori, že?
Delete 8214
21.12.2016 21:52:18
HelenaPa,

jo, pořád ještě je to výjimka. Ale masakr to určitě je a sama potvrzuješ, že to na normální učení a zvládání prostě není.

Ono jde taky o to, v čem je problém. Ve třídě lze mít velké procento dyslektiků, dysortografiků, dyskalkuliků, a dá se to třeba i s tím "návodem" pracovat jako v málotřídce. Ale někdy stačí jedno těžší ADHádě, a bez asistenta jsi v kyblíčky, i kdyby zbytek třídy byl zlatý. A jindy tři ADHáďata budou v pohodě.
Tante Bante 147015
21.12.2016 16:34:33
Možná se pletu, ale měla jsem za to, že montessori učitelé mají zvláštní kvalifikaci, nějakou dobu se to studuje atd.
HelenaPa 48800
21.12.2016 6:21:06
"Každopádně, když se vrátím k tomu prvotnímu problému, tak třída s 50 % dětí se SPUCH při počtu kolem 20 žáků není v jednom člověku zvládnutelná ani v klasice, ani v alternativě, ovšem také nejde o něco, co by měl člověk kdekoliv očekávat, protože tohle prostě není standardní složení třídy kromě speciálních tříd pro děti se SPUCH. Jenže tam zase nebývá kolem dvaceti žáků."

Delete,
asi tedy máme tedy výjimku. Na prvním stupni, 21 žáků ve třídě, 11 má potvrzené SPUCH, u dvanáctého to předpokládáme a čeká na termín v PPP. Nemají asistentku. Mám je na angličtinu všechny dohromady (do 23 se přece nemusí půlit, že?) a je to masakr. Pro obě strany. Když jsem na vedení prosila, jestli by je nešlo rozdělit na dvě skupiny, dozvěděla jsem se jen "Pracuj jako bys byla na malotřídce." ~d~
Delete 8214
21.12.2016 0:47:15
Yuki,

jo, něco takového jsem chtěla napsat, pak jsem se do toho zamotala a smazala to. Rodiče často nechtějí alternativní způsob výuky, ale spíš to, co by mohla poskytnout leckterá běžná základka, kdyby se lehce upravily podmínky. Já jsem celkem přesvědčená, že třeba u mě ve třídě by polovinu problémů vyřešilo, kdyby jich tam bylo o tu třetinu méně. Kdyby místo těch dvou paralelek, co teď máme, byly ty děti ve třech třídách, bylo by to o něčem jiném. Je to vidět při angličtině, kdy jsou děti namíchané z obou paralelek a rozdělené do třech skupin. Procento dětí se SPUCH je pořád vysoké (jsou s nimi i děti ze speciální třídy), ale ty samé děti se chovají o dost jinak, třeba proto, že ty, co to potřebují, mají každý svou lavici....i taková prkotina může udělat hodně ~d~.
Delete 8214
21.12.2016 0:40:18
Aleno,

tak samozřejmě, to jsem se snažila naznačit i těmi poznámkami k tomu, co se leckdy vydává za Montessorku.

Ono ale často nejde o množství, jako spíš o dostupnost.

Každopádně, když se vrátím k tomu prvotnímu problému, tak třída s 50 % dětí se SPUCH při počtu kolem 20 žáků není v jednom člověku zvládnutelná ani v klasice, ani v alternativě, ovšem také nejde o něco, co by měl člověk kdekoliv očekávat, protože tohle prostě není standardní složení třídy kromě speciálních tříd pro děti se SPUCH. Jenže tam zase nebývá kolem dvaceti žáků.

Do Montessorky, kde je takové procento dětí se SPUCH bych svoje dítě nedala, protože by mu ta třída nemohla poskytnout to, co bych očekávala. Neměla bych v takovou třídu, učitelku, školu důvěru, pořád bych měla pocit, že je tam někde zakopaný pes a něco není tak, jak by být mělo.
Yuki 00,03,07 49504
21.12.2016 0:37:11
státní školy jsou většinou tak mizerný, že je potřeba hodně alternativ, přitom rodiče ani nechtějí, aby bylo dítě ve škole alternativní, ale aby k němu ve škole měli rozumný přístup a něco ho naučili a nezkazili mu radost z poznávání
Alena 129302
21.12.2016 0:29:42
Podle poctu deti, co se kazdy rok do alternativ treba vPraze nedostanou, je jich proste malo. A navic to, ze se skola objevi na seznamu neznamena, ze to musi skvele fungovat.
 Názory 110 z 808  [Dalších 798 >>]


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.