Mám takový problém.
Holce dost nejde matika (6. tř.). Prostě není schopna udržed dost dlouho pozornost a pečlivost, aby třeba dokončila složitější operační výpočet (jako je třeba dělení), snadno ji vypadne nějaký krok, vynechá nějaký krok v konstrukční úloze apod. A právě proto, že se musí tak strašně soustředit na to "na správné místo zapíchnout kružítko", "které dva body spojit", "která je která čára a co s ní má protnout", tak nemá ani kdy poodstoupit, a říci si, že vlastně tím pícháním kružítkem konstruje osu úsečkz apod. K tomu je ještě poměrně nešikovná, takže při otáčení pravítka, aby dostala rysku nad čáru přesekne sebe a dva kolem. Pak jí pravítko ujede...
Jenže řada věcí (násobení, dělení) není již téma, ale je to již pomalu nástroj pro jiné předměty a části M, například NSD, nsn-->zlomky, pro převody časových a ryhlostních jednotek ve Fy apod.
Trochu mne to nervuje, protože podobné problémy má trochu i v pravopise, kde jí zase není divná vazba "volal čeho", není bezpečně schopna aplikovat pravidla stojící tak nějak na jazykovém citu (rozlišení jarní-mladý) apod. Jakoby chybí cit pro logiku jazyka, jako by občas byla cizinka.
Hloupá není, má 3 dvojky, ale stojí jí to strašnejch sil, učí a dělá úkoly často 2+ hodiny apod. s tím, že první verzi DÚ má často totálně špatně.
Samozřejmě, že to mám trochu zatížené, tím, že mi matika a fyzika fakt šla, studoval jsem matfyz a v matice i fyzice velmi úspěšně na SŠ i soutěžil. Ale to, že by někomu v rodině šla M a Fy bravurně, to jsem už obrečel (to má jen manželství mých spolužáků navzájem
). Ale jsem z toho někdy zoufalej a nejsem schopen to do nic nalejt, alespoň na školsky požadované úrovni, a nebo až po delším boji. (Takže pak nadávám, jak je to vlastně v tý škole učej - fakt často hloupě - proti Komenskýho pedagogickým zásadám od speciálního k obecnýmu a jednoduššího k složitějšímu a komplexnímu - na VŠ jsem stihl i pedagogiku a didaktiku).
Asi pro dceřin i můj pokoj zajdeme do PPP, koneckonců, trochu sama hledá zda znovu zkusit gympl...