Re: Dyskalkulie?
Ridwen, já bych ho přepočítávat nenutila, to nedělá dobrovolně snad žádný dítě. Základ úspěchu je zvládnout co nejvíc dobře na první pokus
Popravdě, písemný násobení a dělení, pokud to děcka dělají větší část hodiny, je dost záhul na vytrvalost.
Na zvládnutí právě těchto úkonů bych asi mákla na domácím procvičování formou, že dostane jeden příklad - jeden pokus, ať ho spočítá dobře (pokud jo, odměna), ale hlavně pak pryč od toho. Třeba několikrát denně, hlavní je pro něj vidět motivaci, ale taky konec práce. Kolikrát děti za kvalitní práci dostanou ve škole další a navíc stejnou práci, ono je to pak z jejich pohledu těžký.
Až se zrychlí, dát třeba 5 minut a kolik stihne příkladů...ale zadání, že priorita je správnost. Takhle poznenáhlu se dá natrénovat hrozně moc. My jsme na tomhle principu kdysi podstatně zrychlili domácí úkoly.
Na to vzdávání příkladů nejsou marný třeba staří matematičtí klokani, různý scio testy a podobně, tam jde o logiku a ne všechno jde hned na první pohled.
Odpovědět