Re: efektivita času stráveného ve škole
hm, mě na tom zocelování nepřijde nic skvělého.
Já jsem se pak zaměřila na to, abych se naopak po skončení školy podřizovat nemusela, abych mohla být svobodná a abych já mohla rozhodovat o tom, co kdy kde a jak...
Zocelování v podobě šikany ze strany učitele (a spolužáků - vždycky se někdo najde) a totální nudy na základce mi nepřijde nijak přínosné. A to jsem nebyla žádné nadané dítě, jen jsem byla bystrá. Nuda byla příšerná a k dosahování jedniček mi stačila minimální námaha (jen na půl ucha poslouchat výklad, zatímco jsem si četla pod lavicí - a při zkoušení zopakovat to "na půl ucha", stačilo to na jedničku či dvojku, hrůza).
Na gymplu už byly nároky větší - mě zaskočily. Tam jsem měla i trojky a tuším i nějakou čtyřku. Přesto jsem opět s minimální námahou odmaturovala a nakonec se stejně minimální námahou vystudovala vysoké školy. Díky zpackané základce a tomu, že mi vše šlo "samo", jsem se nikdy nenaučila se pořádně učit a do ničeho jsem se vlastně nezažrala, takže nakonec přes všechno "studium" si přijdu dost nevzdělaná.
Svoje děti se budu snažit toho ušetřit - cestu klasické základky jsme už s jedním dítětem vyzkoušeli a změnilo se to snad jen k horšímu... Základní školu nepovažuju za přínosnou pro rozvoj průměrně chytrých a chytřejších dětí - možná to dá něco dětem z chudého intelektuálního prostředí, ale průměrně bystré dítě tam nemusí hnout ani prstem, přesto zvládá. Úroveň se totiž přizpůsobuje těm nejslabším ve třídě. A to považuji pro děti a jejich vzdělávání za velmi špatně.
Odpovědět