Re: efektivita času stráveného ve škole
Jj, já ani neviním jednotlivé kantory, taky jsem přesvědčena že chyba je v systému. Ale můžu upřímně říct, že když jsem seděla na jednání přípravy Strategie2020 ve školství a vystupovaly tam houfně dámy z nadnárodních neziskovek s tím, že je stále málo brán zřetel na rozvoj osobnosti, volních vlastností či prevence patologických jevů chování, který je třeba navýšit na úkor času strávenému učením jako takovým, vztekala jsem se do ruda. Když můj nejmladší syn došel s tím, že mají v páté třídě paní učitelku, která jim povoluje kalkulačku na příklady spočitatelné v klidu z hlavy, šupajdil fofrem na jinou školu, to že má diagnozu dys ho neopravňuje k rezignaci v jazykcích ale k tomu, že ví, že musí mnohem víc máknout, než v ostatních předmětech, které míjí jen tak mimochodem..Jo, svoje dítě si člověk nějak ukočíruje, ale upřímně, lituju kolegy, když musí pracovat s těmi "zlatíčky" co teď lezou z gymplu. Syn ještě před pěti lety musel mít načtenu klasickou zásobu knížek k matuře. Dcera naštěstí čte od mala, takže když mi oznámila, že spousta jejích spolužáků nepřečetla víc knih, než !!20!!, které byly povinné ke státní maturitě - prostě mi vadí, že nevyužijeme potenciál k učení, který děti mají. A můj názor, že to, že nikdy nebudu potřebovat některé jednotlivé informace neznamená, že je špatně, že je v hlavě mám ..mozek stejně dokážeme využít jen na pár procent a pokud trénujeme jen spoje "stýček Google, tetička Wiki", rostou z nás kopytníci - tupé stádo.
Odpovědět