14.6.2014 14:50:54 Šuplík
Re: Ideální škola
no, tohle snad ani nebudu komentovat. nedávno se mi přihodilo, že jsme 2 hodiny měřili obvody a průměry různých kulatých předmětů a stříhali a lepili kolečka různých rozměrů a když jsme na konci té 2. hodiny dali dohromady vzorce pro výpočet obsahu a obvodu kruhu, tak se mě naprosto vážně zeptali někteří žáci, proč jsem jim ty vzorce rovnou nenapsala na tabuli a nutila je používat mozek na to, aby například zjistili, jak co nejlépe změřit obvod kruhu (to byl DÚ, aby si na to přinesli co nejvhodnější pomůcky). bohužel to bylo asi 2 dny před třídní schůzkou. někteří rodiče mi řekli, že nechápou, proč jsme si takto 2 hodiny hráli, když jsme místo toho mohli procvičovat ty dávno objevené vzorce na příkladech, že je to ztráta času vymýšlet ty objevené věci - prý co je to za metodu objevovat dávno objevené "pí". snažila jsem se o vysvětlení, ale u některých (dětí i rodičů) to bylo naprosto marné.


grainne, tvoje zevšeobecňování vlastních zkušeností je přímo vražedné

Odpovědět