26.11.2014 10:44:58 úča
Re: porovnání znalostí dětí na prvním stupni
Bohužel je to tak, že válení po koberci, nicnedělání, žvanění a pseudočinnosti nejsou žádná metoda, natož alternativní metoda. To je, že učitel je buďto líný a za tohle to maskuje, nebo -a věř, že to je daleko častější varianta- je k tomuhle dohnán nátlakem vedení a rodičů, dost dobře s dětmi ani pracovat nemůže, pokud nechce mít průsery (pardon) a nebo taky nepochopením různých tzv. alternativních metod, jejich vytrháváním z kontextu, "upravováním pro naše potřeby" a dalších zhovadilostí.
S dětmi na prvním stupni jde efektivně pracovat bez stresu, známkování a permanentního soutěžení. Ale je to dost namáhavé, od učitele to vyžaduje obrovské nasazení, soustředění, důslednost. Ten učitel i často ví jak, třeba se i někde učil konkrétně od zkušenějších, jenže buďto nesmí a nebo se mu to už jednou trpce nevyplatilo.
V podstatě není nic lehčího, než se dopoledne bavit s bandou dětí a pak jim všem dát jedničky, zvlášť když tě za to všichni pochválí a budeš za vizionáře.
Odpovědět