11.5.2015 12:58:16 xyz
Re: Co by měli znát a co umět?
Dle mého by se měli studenti umět především učit a pracovat systematicky. Měli by mít vědomosti z probíraných předmětů za 4 roky, přesněji umět si vybrat podstatné informace a z těchto předmětů volit 5 maturitních, ze kterých by skládali zkoušku.
Starší koncept maturit s maturitními okruhy vycházející z výuky mi přišel v pořádku. Dle mého, kdyby se od něj neustoupilo a naopak se řešila kvalita výuky na školách včetně vnořených problémů, mohl být stav lepší, než je nyní. Porevoluční změny v maturitách jako přínos nevidím. Jenže pozornost se pořád obrací ke zkouškám a to je špatně.
Jediná slabina starého systému byla, že faktické vzdělávací výsledky byly uzavřeny ve školách, ale srovnání kvality výuky se dalo řešit i jinak než přes maturitní zkoušku. Průměrování výstupů stejně moc neřekne.
Pokud jde o všeobecný rozhled, nejsem zastáncem, aby jej maturita nějak zvýšeně prověřovala. Pokládám za logické, že by měl být přirozeným vyústěním toho, jak jsou žáci vedeni. Což souvisí také s oborem střední školy. Všeobecný rozhled je spíš dán tématy a zkušenostmi, se kterými se setkávají. Navíc všeobecný rozhled člověka dnes a před například 70 lety byl nejspíš také jiný, mění se to plíživě, ale změny nastávají.
Odpovědět