Re: Co by měli znát a co umět?
Jak píšu - pokud cizí jazyk povinný, tak ale ne takovým způsobem výuky, jakým se učí na školách.
Na svých dětech pozoruju, že se angličtinu učí doma samy mnohem účinněji, než ve škole a jen díky tomu, že mají nějaké své zájmy a ještě nejsou odrazené, naprosto přirozeně si vyhledávají informace k jejich koníčkům v angličtině. Umí poměrně dobře anglicky, ale bohužel ne díky škole, ale spíš navzdory škole, protože způsob školní výuky je šílenost. Teda abych byla objektivní, na současné škole staršího syna to ještě jde, mají jiný přístup, než měli na základce a na školách, kterými prošel mladší syn, ale je to spíš výjimka. Mám poměrně pestrou zkušenost s různými školami, je jich dost, kterými naše děti prošly, taky doučuju různé děti z jiných škol a mám i nich informace, nesoudím podle jedné zkušenosti.
Já sama jsem se teď vrhla do učení AJ, kdy po školních letech jsem měla spíš averzi a spoustu bloků k cizím jazykům. Konečně mám tu správnou motivaci a našla jsem způsob učení takový, který je nenásilný a nestaví na memorování a chybách, ale na přirozeném fungování mozku.
Odpovědět